۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85592123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات روکش آسفالت ۶ کیلومتر از محور مهران به دهلران آغاز شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در راستای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتقای ایمنی جاده‌ای، عملیات روکش آسفالت محور مهران به دهلران در محدوده چالاب به طول ۶ کیلومتر آغاز شد.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرایی شدن این پروژه با هدف اصلاح نقاط حادثه‌خیز و بهبود کیفیت مسیر در دست اقدام است.

وی افزود: این محور به دلیل نزدیکی به مرز بین‌المللی مهران و حجم بالای تردد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به وضعیت نامناسب روکش آسفالت قبلی و گزارش‌های متعدد از بروز حوادث رانندگی، اجرای این پروژه ضروری تشخیص داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامات انجام شده علاوه بر روکش آسفالت در این محور، احداث سه دوربرگردان همسطح، احداث سرعت‌کاه‌های استاندارد با نصب علائم مناسب،تعریض و بهسازی مسیر است.

چشمه‌خاور ادامه داد: تکمیل این پروژه به طور چشمگیری ایمنی مسیر را افزایش داده و رضایت کاربران جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت و همچنین، با روان‌سازی ترافیک و کاهش زمان سفر، به بهبود شرایط اقتصادی منطقه نیز کمک خواهد کرد.

عملیات روکش آسفالت ۶ کیلومتر از محور مهران به دهلران آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور و از محل قرارداد هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی بهسازی و روکش راه‌های شهرستان مهران تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha