قهرمان پارالمپیک: فرانسه کشوری سیاست زده است/ در تبلیغات ضددینی دقیق هستند+ فیلم

جیرفت - ایرنا - قهرمان پارالمپیک گفت: فرانسه کشوری سیاست زده است و آنها در زمینه تبلیغات ضد دینی بسیار دقیق و متمرکز هستند.

سعید افروز در حاشیه مراسم استقبالش (شامگاه دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرانسوی‌ها حتی حین افتتاحیه مسابقات، موضوعی سخیف مانند همجنسگرایی را هم ترویج می‌دهند اما در مقابل علائم مذهبی بسیار حساس و به دنبال بهانه‌ای برای حذف ورزشکاران ما از مسابقات هستند در حالی که این کار بسیار ناعادلانه و ناجوانمردانه است.

وی با بیان اینکه من یک ورزشکار معتقد نسبت به دین، اهل بیت و پیامبر(ص) هستم و همیشه در هر مسابقه‌ و یا هنگام انجام کارهای شخصی ام از آنها مدد می‌گیرم، بیان کرد: واقعا همیشه کمکم کرده‌اند و دیدید که ضربه آخر و بهترین رکورد من با نام مبارک امام رضا علیه السلام ثبت شد.

افروز ادامه داد: از همه مردم هم می خواهم در همه کارها مشی و سیره اهل بیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و مطمئنا پیروز می شوند.

به گزارش ایرنا، سعید افروز ورزشکار خوش سابقه پارا دو و میدانی ایران در رشته پرتاب نیزه در سال ۱۳۷۰ در جیرفت (جنوب کرمان) چشم به جهان گشود.

او در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با پرتابی به طول ۴۰.۰۵ متر، موفق شد رکورد جهان را بشکند و به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس «F۳۴» دست پیدا کند.

افروز نخستین ورزشکاری است که در این کلاس پرتابی بیش از ۴۰ متر را به ثبت رسانده است؛ وی در سه پرتاب ابتدایی خود نیز سه بار رکورد جهان را شکسته است.

سعید افروز در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو که در آن رقابت پرتاب نیزه کلاس ادغامی «F۳۳/۳۴» برگزار شد، به مقام نخست رسید و موفق شد مدال طلای این رقابت ها را به دست بیاورد.

وی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه هم در رشته پرتاب نیزه کلاس «F۳۴» با پرتابی به طول ۴۱.۱۶ متر ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک به مقام نخست رسید و موفق شد مدال طلا کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha