۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85592136
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جمهوری آذربایجان با پیشنهاد ارمنستان مخالفت کرد

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبر: 85592136
جمهوری آذربایجان با پیشنهاد ارمنستان مخالفت کرد

تهران – ایرنا – باکو پیشنهاد ایروان در زمینه امضای معاهده صلح بر اساس مفاد توافق شده را رد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آرمن پرس خبر داد که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با پیشنهاد ارمنستان مبنی بر امضای معاهده صلح بر اساس مفاد توافق شده و تداوم مذاکرات بر سر مسائل حل نشده مخالفت کرد.

آیخان حاجی زاده سخنگوی وزارتخانه مذکور دیشب (۱۹ شهریور) گفت که این پیشنهاد برای آنها قابل قبول نیست. وی تاکید کرد که پیمان صلح تنها هنگامی امضا می شود که همه مفاد مورد توافق قرار گیرند.

آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان دیروز اعلام کرده بود که کشورش پیش نویس توافق پیمان صلح را به باکو تحویل داده و منتظر پاسخ است.

نخست وزیر ارمنستان نیز پیشتر گفته بود که ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده که بر اساس موادی که پیشتر مورد توافق قرار گرفته بود، یک معاهده صلح را امضا کرده و بقیه موضوع ها را به مذاکرات آتی موکول کنند.

پاشینیان گفت که او گمان می کند که روابط دیپلماتیک پس از امضای این توافق برقرار خواهد شد و چارچوب دیگری برای گفت وگو در مورد همه مسائل ممکن خواهد بود.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، چند روز پیش در ایتالیا گفت که باکو و ایروان در مورد حدود ۸۰ درصد متن معاهده صلح توافق کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha