برنامه کاربردی تفکیک زباله از مبدا در ارومیه طراحی شد/ سهم ۲۵ درصدی زباله‌های خشک

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا می تواند ضمن کاهش هزینه های جمع آوری و امحا در ارتقای شاخص های سلامت در شهر نیز موثر باشد، گفت: در این راستا برنامه کاربردی تفکیک زباله از مبدا با نام اختصاری «تام» در این شهر راه اندازی شده و هم اکنون در دسترس شهروندان ارومیه قرار دارد.

هادی بصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۶۵۰ تن پسماند خانگی در شهر ارومیه تولید می‌شود که ۲۵ درصد از این زباله‌های تولیدی خشک است و می توان از این ظرفیت برای بازیافت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد از پسماندهای تولیدی در شهر ارومیه نیز تر بوده و می توان برنامه ریزی های مختلفی برای استفاده از این پسماند انجام داد که اولین گام برای اجرای طرح های تکمیلی در حوزه پسماندهای خشک و تر، جداسازی و تفکیک در مبدا است.

وی اظهار کرد: جداسازی پسماندهای تر و خشک در مبدا می‌تواند کمک شایانی برای کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند اعم از جمع‌آوری و حمل‌ونقل و دیگر مراحل مدیریت پسماند باشد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: در راستای حفظ و حمایت از سلامت محیط زیست و آسایش مردم، شیوه جمع آوری بازیافت در شهر ارومیه به سمت هوشمندسازی در حال حرکت است و شهروندان ارومیه می‌توانند از طریق سامانه تام برای جمع آوری پسماندهای خشک منازلشان اقدام کنند.

بصاری گفت: شهروندان پس از جمع آوری پسماندهای خشک، برای تحویل آنلاین می‌توانند وارد اپلیکیشن تام شوند و راننده‌های ویژه تام در ساعتی که توسط خود شهروند تعیین شده به درب منزل مراجعه می‌کنند و بعد از دریافت پسماندهای خشک هزینه مربوط به کیف پول شهروند در اپلیکشین تام واریز می‌شود.

وی افزود: راه اندازی این سامانه بر استفاده ظرفیت های موبایلی بوده و در تمامی گوشی‌ها قابل استفاده است و هم اکنون اپلیکیشن تام در دسترس شهروندان قرار دارد که می‌توانند نسبت به نصب برنامه و استفاده از آن اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha