کمربندی شهید سلیمانی شهر خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- کمربندی شهید سپهبد قاسم سلیمانی به طول ۶ کیلومتر که با اعتبار چهارهزار میلیارد ریالی احداث شده است، باحضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح به طول ۶ کیلومتر به صورت رفت و برگشت و هر طرف چهار باند در راستای تحقق اهداف برزمین مانده طرح تفضیلی خوی اجرا شد.

با بهره برداری از این طرح فاخر، شهر خوی در تمامی جوانب به بزرگراه‌ های مرز رازی، بازرگان و بزرگراه مرند - تبریز وصل شد.

شهردار خوی در این آیین با قدردانی از استاندار آذربایجان غربی در کمک به تملک اراضی موجود در مسیر این کمربندی گفت: براساس تاکیدات مقام عالی استان در جهت کاهش هزینه‌های این طرح از ظرفیت‌های کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربری‌ها استفاده شد و هزینه‌های تملک این طرح کاهش یافت و اعتبارات این طرح اغلب صرف روند تکمیل پروژه شد.

حسن نصرالله پور افزود: در مسیر احداث این طرح، ۲ طرح بزرگ دیگر نیز شامل احیای باغ توتستان خوی در ۶ هزار متر مربع و باغ تاریخی دلگشا اجرا شد.

وی اضافه کرد: طرح کمربندی سردار شهید سلیمانی از مطالبات اساسی مردم خوی در جهت کمک به کاهش ترافیک و توسعه کالبدی شهری است که در اولویت برنامه‌های عمرانی مدیریت شهری قرار داشت.

وی اظهار کرد: توسعه متوازن شهر، اتصال راه‌های شهر به مسیرها و گلوگاه‌های بین المللی، کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، توسعه فضای سبز و ایجاد دوچرخه راه و پیاده راه از دیگر اهداف مهم این این طرح بزرگ عمران شهری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha