استاندار آذربایجان‌غربی: خوی در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی با توجه به ظرفیت های ویژه ای که دارد و اقدامات زیربنایی صورت گرفته، در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته که می تواند بهبود معیشت مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در حاشیه سفر به شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سفر امروز در استمرار سفرهای شهرستانی و سومین سفر رسمی به خوی است، افزود: در این سفر در کنار نظارت بر روند اجرای مصوبات قبلی، پروژه هایی که نیاز به حمایت داشته مشخص شده و تصمیمات لازم درخصوص زمان افتتاح و اتمام آنها اتخاذ می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه های اشتغال و تولید اظهار کرد: توسعه اقتصادی، بهبود معیشت مردم و اشتغال از سیاست های دولت چهاردهم بوده و تلاش می کنیم که در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به برکات سفرهای شهرستانی ادامه داد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشراف و آگاهی کامل نسبت به مطالبات مردم و ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه داشته و جاهایی که نارسایی بوده، بر اساس اولویت ها و با نظر خود مردم منطقه، نقشه راه تدوین شده است.

استاندار آذربایجان غربی به اقدامات خوب انجام شده در استان در سه سال گذشته اضافه کرد: در حوزه های نهضت مدرسه سازی، نهضت گازرسانی، نهضت احداث جاده های روستایی، جاده های فرعی و اصلی و درمانی و بهداشتی، دستاوردهای خوبی در سطح استان داشته ایم.

معتمدیان با اشاره به اهمیت شهرستان خوی از نظر اقتصادی، جمعیتی و وجود مسیر دسترسی به کشور ترکیه گفت: با توجه به ویژگی های خاص شهرستان خوی، نیازمند یک نگاه ملی جهت تکمیل زیرساخت ها در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه های شهرستان خوی بررسی خواهد شد، افزود: به اتمام پروژه ها کمک کرده و اگر نیاز به اقدام جدیدی باشد، نظرات دستگاه ها را گرفته و تصمیمات لازم جهت آغاز پروژه های عمرانی در سطح شهرستان اتخاذ خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت های اصلی با توجه به موقعیت بین المللی و ارتباطی استان با چند کشور ادامه داد: باید اهمیت آذربایجان غربی را در سطح ملی نشان دهیم تا از ظرفیت های ملی برای توسعه زیرساخت های استان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، در سفر امروز معتمدیان به شهرستان خوی سالن روستای «مرتضی‌قلی‌کندی»، باغ تاریخی احیاشده دلگشا و کمربندی شهید سلیمانی _ پارک دلگشا به بهره برداری رسید و وی از چندین پروژه نیمه تمام بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha