مقیمی: ۱۵۰ ظرفیت جدید خوابگاهی برای زوج‌های دانشجویی ایجاد شد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تهران گفت: طی مدت فعالیت دولت سیزدهم ۱۵۰ ظرفیت جدید خوابگاهی برای زوج‌های دانشجویی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا سید محمد مقیمی امروز (سه شنبه) در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران از کلنگ زنی ساختمان رفاهی دانشجویان در هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح شامل خوابگاه‌های متاهلی، مجردی و مسکن اساتید است که خیری متقبل شده تا ۱۲۰ هزار متر مربع امکانات رفاهی در اختیار دانشگاه تهران قرار دهد. همچنین مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای ساخت این مجموعه پیش بینی شده است و بزرگترین پروژه خیرساز در آموزش عالی کشور است. البته این ملک به دانشگاه تهران واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دانشگاه تهران برنامه‌های خود را در راستای اهداف قانون جوانی جمعیت دنبال می‌کند و مجموعه اقدامات انجام شده و در دست انجام، مکمل آن خواهند بود. همچنین مرکز ازدواج دانشجویی در سایت مرکزی دانشگاه تهران را راه اندازی و مهدکودک دانشگاه تهران و خوابگاه‌های متاهلی توسعه داده شده است.

مقیمی افزود: در دوران فعالیت دولت سیزدهم ۱۵۰ ظرفیت جدید برای زوج‌های دانشجویی ایجاد کردیم. افتتاح مجموعه ۵۰۰ واحدی خوابگاه متاهلی برای سال آینده جزء برنامه‌های بلندمدت است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه تهران این را هم اضافه کرد که به دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه وعده اعطای خوابگاه داده بودیم که با تلاش همکاران محقق شد، ما پیش از این۲۲۰ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم که با رونمایی از خوابگاه متاهلان ساختمان شهید هنیه تعداد آنها به ۲۷۱ واحد رسید.

به گزارش ایرنا، سرای دانشجویان متاهل به نام شهید اسماعیل هنیه، طرح توسعه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی (ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور)، ساختمان اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی، ساختمان اداره کل مهارت دانشگاه تهران (ساختمان ۱۷۵۷ دارالفنون)، دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌الملل و شعبه‌های خارج از کشور (ساختمان علم و فناوری ۱۷۵۷ جندی شاپور) و استودیو شماره ۲ و ۳ تلویزیون اینترنتی، ۶ طرحی بود که امروز با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس کمیسیون آموزش رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha