۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85592507
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نقص عمرانی پل «صاحب روضات» اصفهان برطرف می‌شود

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85592507
نقص عمرانی پل «صاحب روضات» اصفهان برطرف می‌شود

اصفهان-ایرنا- مدیرکل امور اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با مسدود شدن ۲ روزه مسیر جنوب به شمال بزرگراه خرازی و انجام عملیات عمرانی مشکل ارتفاع پل «صاحب روضات» برطرف می‌شود.

حمید آقایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید خرازی به منظور همسان سازی ارتفاع پل صاحب روضات به مدت ۲ روز از بامداد پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه تا پایان روز جمعه ۲۳ شهریور مسدود می‌شود.

وی افزود: شهروندانی که قصد عبور از زیرگذر خرازی از سمت میدان سهروردی و پارک میرزا کوچک خان را دارند؛ می‌توانند در نزدیکی میدان جهاد از رمپ خروجی و مستقیم بزرگراه خارج و مجدد برای ورود از سمت رمپ ورودی صمدیه به مسیر خود ادامه دهند.

مدیرکل امور اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسیر شمال به جنوب این مسیر باز و شهروندان می‌توانند از این بزرگراه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا چهارشنبه هفته گذشته نیز مسیر شمال به جنوب این بخش از بزرگراه به علت عملیات عمرانی مسدود شده بود.

چندی پیش گیر کردن بار یک خودرو سنگین به این پل حاشیه ساز شده بود که برخی از کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک و نیز شهروندان، غیر استاندارد بودن ارتفاع پل صاحب روضات را به نسبت سایر پل‌های این بزرگراه به عنوان عامل معرفی کردند.

شهرداری اصفهان نیز پس از تکذیب اولیه در نهایت با بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسید که اشکال از ارتفاع پل است و برای تامین ارتفاع مورد نظر بایستی از کف بزرگراه کاسته شود که عملیات بسته شدن بخشی از این بزرگراه به همین منظور است.

گفتنی است که در ابتدا پلیس راهور مخالف اجرای این طرح و سرهنگ محمدرضا محمدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هرگونه اقدام عمرانی در بزرگراه شهید خرازی قبل از اتمام رینگ چهارم و تعیین مسیر جایگزین را اشتباه قلمداد کرده بود.

نقص عمرانی پل «صاحب روضات» اصفهان بر طرف می‌شود

اما مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان هدف از احداث تقاطع غیرهمسطح را اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان برای تامین دسترسی جهت خروج از محدوده مرکزی شهر عنوان کرده بود.

به گفته محمد پورمیدانی، این پروژه تنها کریدور برای دسترسی رانندگان خودروهایی است که می‌خواهند به محورهای شمالی و جنوبی تردد داشته باشند و از این طریق این دسترسی برای آن‌ها تامین می‌شود.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان کاهش زمان سفر با احداث این پل را در خیابان نواب‌صفوی ۲۳ درصد، آتشگاه ۱۷ درصد، اشرفی اصفهانی ۲۱ درصد و جهاد ۱۴ درصد عنوان کرده بود.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان نیز معتقد است، کف بزرگراه به علت توپوگرافی و تاسیسات موجود در موقع ساخت بزرگراه، یعنی حدود ۳۰ سال پیش، به‌گونه‌ای بوده که بالاتر از کف قسمت دیگری از بزرگراه است. یعنی کف بزرگراه در قسمت پل صاحب روضات بالاتر از قبل از آن در محدوده پل روبه‌روی شهید اشرفی اصفهانی است و مشکل پیش آمده به همین علت است.

به گفته حسین حق‌شناس این پل موجب می‌شود تا مسیر شرقی _ غربی بزرگراه شهید خرازی و خیابان‌های بهستان و صاحب روضات به یکدیگر متصل شوند که در کاهش ترافیک خیابان جوزدان و تقاطع‌های شهید اشرفی و جهاد نیز موثر است.

به گزارش ایرنا، اجرای پل صاحب روضات از سال گذشته هم‌زمان با تعریض بخش‌های مختلف بزرگراه شهید خرازی و عملیات عمرانی ایمن‌سازی بزرگراه انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha