پیش‌بینی وقوع دمای بالای ۴۸ درجه در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس بررسی نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر تا روز چهارشنبه و سپس کاهش سه تا ۶ درجه ای دما تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری روز سه شنبه بیان کرد: سرعت وزش باد تا پایان هفته به ویژه در ساعات بعد از ظهر در بخش‌های غربی، جنوبی و مرکزی به صورت متوسط و همراه با تندبادهای لحظه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال برخاستن گرد و خاک موقت نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به میزان وزش باد وجود دارد.

سبزه زاری با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بستان با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده‌اند، گفت: طی شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۵ و کمینه دمای ۲۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی خوزستان امروز نسبت به افزایش فشار سطح زمین و وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای از بعد از ظهر چهارشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

دراین اطلاعیه مخاطرات کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال را هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha