ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به ۷۶ هزار و ۲۵۷ مگاوات رسید

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحد گازی نیروگاه کلاس F سهند به شبکه سراسری برق کشور به ۷۶ هزار و ۲۵۷ مگاوات رسیده است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، هادی مدقق، با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک هزار و ۳۲۸ مگاوات افزایش‌یافته است، ادامه داد: این میزان افزایش ظرفیت از طریق سنکرون واحد گازی نیروگاه‌های فولاد مبارکه، گل‌گهر، تربت‌حیدریه، چادرملو، سهند و همچنین ارتقای نیروگاه‌های موجود محقق شده است.

وی افزود: در حاضر ۶۲۹ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۶ نیروگاه کشور وظیفه تأمین بخش عمده انرژی موردنیاز مشترکان سراسر کشور را برعهده دارند که بیش از ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

مدقق با بیان اینکه ۸۲ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار نیروگاه‌های حرارتی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۶۶۳ مگاوات، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۷۶۵ مگاوات و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۳۰ مگاوات، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha