پایش و مدیریت مصرف برق ادارات خوزستان ادامه دارد

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر مدیریت مصرف برق ادارات این استان گفت: مصرف برق ادارات، دستگاه‌ها و بانک‌های استان بعد از پایان ساعات کاری همچنان پایش و کنترل می‌شود.

علی خدری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مقرر شده بود همه ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت کار، مصرف برق خود را کاهش دهند، افزود: این کاهش همچنان باید اعمال شود چراکه اجرای مصوبه هیات وزیران و تغییر ساعت اداری و همراهی ادارات در مدیریت مصرف برق منجر به کاهش ۸۰ مگاواتی در مصرف برق استان شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای پیک بار امسال برق اداراتی که مصوبه هیئت وزیران را رعایت نکرده و به اخطارها نیز توجهی نداشته‌اند قطع شد که تعداد آنها در برخی روزها به بیش از ۷۰ اداره نیز می‌رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اثربخشی تغییر ساعات کار ادارات گفت: وسایل سرمایشی ادارات و بانک‌ها مصرف عمده‌ای از برق استان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: امسال نیز به منظور مدیریت مصرف برق بخش اداری، برنامه ریزی برای کاهش ۸۰ مگاواتی از سوی ادارات صورت گرفت که این میزان معادل مصرف برق یکی از شهرستان‌های لالی، اندیکا، آغاجاری و یا هویزه است.

خدری گفت: با توجه به لزوم ذخیره سازی آب برای کشت پاییزه، عدم تولید نیروگاه‌های برق آبی و همچنین ضرورت اورهال نیروگاه‌های حرارتی، همچنان برنامه‌های مدیریت مصرف برق ادامه خواهد داشت و ادارات موظف هستند تا پایان شهریور مصوبه کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری را اعمال کنند.

وی افزود: مطابق با مصوبه هیات دولت ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از پایان ساعت کار، سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تامین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق خواهند شد.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha