طرح برق‌رسانی به مجتمع پرورش ماهی ریژاو کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه - ایرنا - طرح برق‌رسانی به بزرگترین مجتمع پرورش ماهی کشور با ۱۸۰ باب مزرعه در شهر ریژاو در غرب کرمانشاه با حضور رییس سازمان شیلات ایران و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در آیین افتتاح این طرح که در منطقه شالان شهر ریژاو مورد بهره برداری قرار گرفت اظهار کرد: طرح برق رسانی به این مجتمع بزرگ به عنوان که یکی از بزرگترین مجتمع های شیلاتی استان با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

سهراب صحرایی افزود: برق رسانی به این مجتمع که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده در مسیری سخت گذر و ناهموار به طول سه هزار متر با تجهیز به کابل خودنگهدار انجام شده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل پروژه برق رسانی به این مجتمع علاوه بر حفظ تولید کنونی به دلیل استفاده از نانو حباب و پمپ برگشت آب، میزان تولید در واحد سطح مزارع پرورش را از ۶ هزار و ۲۰۰ تن در سال تا ۲.۵ برابر افزایش دهد.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ضمن حفظ اشتغال مستقیم ۳۲۵ نفر برای ۱۶۰ نفر نیز زمینه اشتغال غیر مستقیم در این منطقه فراهم شد.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: یکی از محوری ترین برنامه های توسعه استان آب است که بیشترین بودجه را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

محمدطیب صحرایی افزود: در همین راستا روز گذشته ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان کنگاور و امروز نیز بیش از پنج هزار نفر از مردم شهر سرمست و پنج روستای دیگر در قالب طرح جهاد آبرسانی صاحب آب شرب پایدار و بهداشتی شدند.

وی با بیان اینکه باید از آب به شیوه کاملا بهینه استفاده کرد یادآور شد: در استان کرمانشاه ظرف ۲ سال گذشته ۳۶۹ روستا از تنش آبی خارج شده اند و این روند تا رسیدن به ۸۰۰ روستا ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه با توجه به داشتن یک اقلیم مناسب می تواند نقش مهمی در امنیت غذایی به ویزه در حوزه شیلات ایفا کند که این امر باید مورد توجه سرمایه گزاران قرار بگیرد.

صحرایی افزود: حوزه شیلات عرصه بسیار خوبی برای اشتغال زایی و حتی گردشگری است که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

ریژآو (محل ریزش آب) شهری زیبا و گردشگرپذیر در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی مرکز استان قرار دارد.

شهرستان دالاهو با جاذبه های بکر گردشگری در غرب کرمانشاه با بیش از ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha