۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85592968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان از تصمیم آلمان برای تشدید کنترل‌ مرزی انتقاد کرد

تهران-ایرنا- نخست وزیر لهستان امروز سه شنبه طی سخنانی از تصمیم آلمان برای تشدید کنترل‌ها در مرزهای زمینی خود انتقاد کرد و خواستار رایزنی فوری با سایر کشورهای متاثر از مهاجران و حمایت بیشتر از سیاست‌های مهاجرتی ورشو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دونالد تاسک در جریان نشستی در ورشو گفت: چنین اقداماتی از دیدگاه لهستان غیرقابل قبول است. امروز ما به حمایت کامل آلمان و کل اتحادیه اروپا در سازماندهی، تامین مالی و تامین امنیت مرزهای شرقی نیاز داریم.

وی گفت که آنچه لهستان به آن نیاز دارد، کنترل شدید در مرزهای خود با آلمان نیست بلکه مشارکت بیشتر برلین و دیگران در تامین امنیت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا است.

نخست وزیر لهستان ادامه داد: در ساعات آتی ما با سایر کشورهایی که تحت تاثیر تصمیمات برلین قرار گرفته‌اند، تماس خواهیم گرفت.

روابط لهستان و آلمان از زمان روی کار آمدن ائتلاف طرفدار اروپایی تاسک گرمتر شده است اما در ورشو به دلیل عدم تمایل برلین به تامین مالی تقویت مرزهای شرقی اتحادیه اروپا هنوز نارضایتی زیادی به چشم می‌خورد.

لهستان از سال ۲۰۲۱ با بحران مهاجرتی روبرو بوده است که مقامات این کشور ادعا می‌کنند توسط روسیه و بلاروس به سمت اتحادیه اروپا هدایت می‌شوند.

یک منبع دولتی آلمان دیروز (دوشنبه) گفت که نانسی فایزر وزیر کشور آلمان، کنترل‌های موقت مرزی را در تمام مرزهای زمینی این کشور به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی دوباره برقرار می‌کند.

این منبع گفت که فایزر که قرار است در نشست کمیسیون اروپا درباره یک بسته اقدامات امنیتی صحبت کند.

خبرگزاری آلمان (DPA) به نقل از منابع دولتی گزارش داد که این کنترل‌ها از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز می شود و ممکن است تا ۶ ماه به طور بیانجامد.

آلمان بیش از ۳۷۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، اتریش، جمهوری چک و لهستان دارد.

گرهارد کارنر وزیر امور خارجه اتریش، امروز به روزنامه بیلد گفت که کشورش هیچ مهاجری را که توسط آلمان در مرز بازگردانده شود، نمی‌پذیرد.

آلمان سال گذشته در پاسخ به افزایش شدید درخواست‌های پناهندگی از سوی مهاجران خارجی، کنترل‌های شدیدتری را در مرزهای زمینی خود با لهستان، جمهوری چک و سوئیس اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha