۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85593104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید آفریقای جنوبی بر پیگیری پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به پیگیری پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری تا صدور رای ادامه خواهد داد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، در اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی آمده است: پرونده جنایات (رژیم) اسرائیل تا زمانی که دیوان بین المللی دادگستری رای خود را صادر نکند ادامه خواهد داشت و امیدواریم (رژیم) اسرائیل به دستورالعمل‌های موقت پایبند باشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: قصد داریم حقایق و شواهدی را به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کنیم تا ثابت کنیم (رژیم) اسرائیل مرتکب نسل کشی در فلسطین شده است.

تارنمای آکسیوس پیش تر بر اساس مکاتبات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد که تل آویو مشغول لابی با کنگره آمریکاست تا آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد که از پیگیری دعوی خود در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) صرف نظر کند.

به گزارش ایرنا، آکسیوس نوشت که آفریقای جنوبی تا ۲۸ اکتبر (۷ آبان) فرصت دارد تا ادله خود را برای مفتوح ماندن پرونده نقض کنوانسیون نسل کشی در جریان جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه به بازوی قضایی سازمان ملل ارائه دهد.

آفریقای جنوبی در اواخر دسامبر ۲۰۲۳ (اوایل زمستان ۱۴۰۲) شکایتی را در دیوان لاهه به جریان انداخت که براساس آن اسرائیل به نقض تعهدات ذیل کنوانسیون نسل کشی مصوب سال ۱۹۴۸ متهم شده و اقدام‌های آن نسل کشی است چرا که هدف آن نابودی بخش قابل توجهی از مردم فلسطین در غزه است.

در همین حال وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک پیام محرمانه با موضوع شکایت آفریقای جنوبی به سفارت اسرائیل در پایتخت و تمامی کنسولگری‌های آن در آمریکا ارسال کرد.

در این پیام، به دیپلمات‌های اسرائیلی دستور داده شده است تا از اعضای کنگره بخواهند که بیانیه‌های عمومی در محکومیت اقدام آفریقای جنوبی صادر و تهدید کنند که ممکن است این امر به تعلیق روابط تجاری آمریکا با این کشور منجر شود.

به نوشته آکسیوس، بعید است چنین اتفاقی رخ دهد زیرا واشنگتن می‌خواهد روابط با پرتوریا را برای مقابله با نفوذ روسیه و چین حفظ کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha