تحلیلگر آمریکایی: زلنسکی به دنبال جنگ میان آمریکا و روسیه است

تهران- ایرنا- جان میرشایمر تحلیلگر و کارشناس علوم سیاسی آمریکایی در اظهاراتی با اشاره به استیصال رئیس جمهور اوکراین در نبرد با روسیه تاکید کرد که ولودیمیر زلنسکی در تلاش است تا جنگی را میان آمریکا و روسیه به راه بیندازد تا خودش از این جنگ خلاص شود.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، میرشایمر به درخواست‌های مکرر رئیس جمهور اوکراین برای موشک‌های دوربرد آمریکایی و مجوز شلیک آنها به عمق خاک روسیه اشاره کرد و گفت: اصرار زلنسکی بر این موضوع را هم می‌توان در راستای نیت واقعی وی برای هدایت واشنگتن به سمت جنگ و رویارویی مستقیم با مسکو تفسیر کرد.

وی همچنین درباره حملات اخیر اوکراین در منطقه کورسک اظهار کرد: اشغال بخشی از سرزمین روسیه در نهایت وضعیت را در میدان جنگ تغییر نخواهد داد.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که برای حل و فصل دیپلماتیک درگیری میان مسکو و کی‌یف صورت می‌گیرد، گفت: به عقیده من مناقشه اوکراین تنها در میدان نبرد حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین در توضیح چگونگی حل و فصل مناقشه در میدان نبرد با اشاره به احتمال کاهش حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای نظامی کی‌یف منابع خود را تمام کنند، این مناقشه در میدان نبرد حل و فصل خواهد شد و اوکراین چاره‌ای جز نشستن بر سر میز مذاکره‌ای که روسیه در آن دست برتر را خواهد داشت، ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha