۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85593418
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشروی سریع روسیه در شرق اوکراین/ مسکو در چند قدمی تصرف «پوکروفسک»

تهران- ایرنا- همزمان با پیشروی مداوم روسیه در منطقه دونباس، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش این کشور در حال نزدیک شدن به منطقه مهم «پوکروفسک» هستند که نقش بسیاری در ارسال تدارکات برای نیروهای اوکراینی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه نیویورک تایمز، روسیه در حال نزدیک شدن به یکی از شهرهای مهم شرق اوکراین است و این سریعترین پیشروی ارتش این کشور در خاک اوکراین از زمان آغاز جنگ جاری بشمار می‌رود.

به نوشته این روزنامه پرشمارگان آمریکایی، چنانچه روسیه شهر پوکروفسک را تصرف کند، از نقطه نظر استراتژیک، مزیت بسیاری در تصرف بقیه منطقه دونباس به دست خواهد آورد.

پوکروفسک به لحاظ مکانی در کانون بسیاری از خطوط راه آهن و جاده ای دونباس قرار دارد و از این رو یک حمله موفقیت آمیز روسیه به این شهر می‌تواند دسترسی خطوط اصلی تدارکات را برای نیروهای اوکراینی در سراسر منطقه قطع کند و در نتیجه تهدیدی برای نیروهای کی‌یف در بخش‌های جنوبی باشد.

اوکراین در حالی با این چالش بیمناک روبرو است که در برخی روزهای ماه گذشته میلادی، روزانه تا بیش از یک مایل (۱.۶ کیلومتر) عقب نشینی داشته است. این کشور اگرچه در هفته گذشته، نیروهای بیشتری را برای دفاع در مناطق اطراف پوکروفسک گسیل کرده، اما همزمان روسیه با استفاده از حمله پیشانی (frontal attack) تهامی تمام عیار را به سمت خطوط مقدم اوکراین انجام داده است.

از دیدگاه نویسنده این مطلب، پیشروی روسیه به سمت پوکروفسک موفق ترین حمله این کشور در تابستان امسال در منطقه دونباس بوده و اگرچه در مناطق دیگر نیز نبردهای سنگینی داشته، اما دستاورهایی تا این اندازه بدست نیاورده است.

نیویورک تایمز در عین حال یادآوری کرده است که اوکراین هم در مقابل با حمله به منطقه کورسک در خاک روسیه که از اوایل ماه اوت (۶ اوت برابر با ۱۶ مرداد) رقم خورد، تلاش کرد تا پویایی جنگ را به نفع خود تغییر دهد.

به ادعای این روزنامه، کی‌یف در ماه گذشته میلادی بیش از آنچه که روسیه در یک سال گذشته از خاک اوکراین تصرف کرده، قلمرو بدست آورده است. هرچند هنوز مشخص نیست این تصرفات همچنان در دست اوکراین باقی بماند و در نتیجه یک حمله روسیه آزاد نگردد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به حملات اوکراین به کورسک گفته است که ارتش خود را برای مقابله با پیشروی کی‌یف، از دونباس منحرف نخواهد کرد و به نفوذ در جبهه های شرقی ادامه می دهد.

نویسنده در پایان باتوجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز بارش ها، خاطرنشان کرده است که وضعیت آب و هوایی می تواند محدودیت هایی در پیشروی هر دو طرف باوجه به گل آلود شدن مسیر ایجاد سازد.

۲۱ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha