رشد ۱۰۲ درصدی کشفیات پلیس امنیت اقتصادی گلستان

گرگان- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: ارزش ریالی کشفیات پلیس مبارزه مفاسد اقتصادی استان از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

عباسعلی پهلوانی‌نسب روز چهارشنبه به ایرنا همچنین به تلاش پلیس برای مبارزه با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای مبارزه با زمین‌خواری امسال ۱۵ درصد بیشتر شد.

به گفته وی ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و متراژ این پرونده‌ها ۹۴۱ هزار مترمربع بود.

پهلوانی‌نسب با اشاره به این که بیشتریرن پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به گنبدکاووس، مراوه‌تپه و گالیکش بود، ادامه داد: مهمترین پرونده مربوط به یک مورد زمین‌خواری در مراوه‌تپه به متراژ ۹۶ هزار و ۶۲۷ مترمربع، بندرترکمن به متراژ ۶ هزار و ۲۷۳ مترمربع، گنبدکاووس ۲ مورد به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۴۱۷ مترمربع و ۱۲۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع و علی‌آبادکتول ۱۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان به مبارزه با قاچاق کالا در استان اشاره کرد و افزود: ارزش پرونده‌های کشف‌شده این بخش چهار هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال است و در این بخش ۵۳۸ پرونده تشکیل شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌های این بخش مربوط به باند سازمان یافته خودروهای تویوتا بود که ۲۸۵ دستگاه شناسایی شد و از این تعداد ۵۹ دستگاه توقیف و در اختیار سازمان اموال تکلیفی قرار گرفته و ۲۰ متهم در این خصوص دستگیر شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در حوزه قاچاق یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مربوط به کشف ۲ هزار و ۶۱۵ لیتر سموم کشاورزی در یکی از روستاهای شرق استان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بود و در پرونده دیگری خوراک صادراتی آبزیان پنج دستگاه خودرو در حین بارگیری و آماده حرکت بودند که همگی توقیف و در بازرسی از انبار بیش از هزار تن مواد اولیه که با ارز ترجیحی خریداری شده بود کشف شد که ارزش ریالی این پرونده ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

وی بیان کرد: این پلیس تخصصی، در کشور، پیشتاز رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی و مردم است و توانست اولین همایش جهادگران اقتصادی را با عنوان «همگامان پلیس امنیت اقتصادی» (همپا) در گرگان برگزار کند.

پهلوانی‌نسب با بیان این که پس از آن همایش نقش پلیس امنیت اقتصادی در استان پررنگ‌تر شد، خاطرنشان کرد: شرکت تولیدی تخم‌مرغ در شرق استان، اقدام به صادرات می‌کرد که گاهی بارهای صادراتی تا یک هفته در گمرک معطل می‌ماند که با پای کار آوردن دامپزشکی و گمرک، مشکل این بخش حل شد.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان آمادگی دارد از طریق اتاق بازرگانی، مردم و رسانه‌ها، مشکلات را دریافت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ آماده دریافت اخبار، اطلاعات و گزارش‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، زمین خواری، فرارهای مالیاتی، تبانی در معاملات دولتی، رشوه، اختلاس، انبارهای فاقد کدهای شناسایی و مجموع مفاسد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha