۲۵ فیلم در سینما سیتی سنتر قشم به نمایش درآمد

قشم - ایرنا - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: ۲۵ فیلم از ابتدای سال جاری تا کنون در سالن نمایش سینما سیتی سنتر این جزیره به نمایش عمومی درآمد.

صالحه ایرانمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فیلم های «فسیل» به عنوان پرفروش ترین و «نمور» به عنوان کم فروش ترین فیلم اکران شده این سینما در هشت ماه امسال بوده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال فیلم های اکران شده در این سینما از نظر جذب مخاطب در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس چندان قوی نبوده اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: به طور میانگین فیلم های ضعیف از نظر تعداد مخاطب در حد ۱۵ تا ۳۰ روز، فیلم های متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ روز و فیلم های قوی بین یک تا چند ماه بر روی پرده تنها سینمای این جزیره قرار داشتند.

ایرانمنش با بیان اینکه سالیانه بین ۴۰ تا ۴۵ فیلم در سینما سیتی سنتر قشم اکران می‌شود، تصریح کرد: فیلم‌ها بر اساس استقبال مخاطبان در این سینما اکران می‌شود و اگر فیلمی با استقبال چندانی مواجه نباشد، تغییر خواهد یافت.

وی خواستار توجه جدی و بیشتر مسوولان فرهنگی و هنری به مقوله تولید فیلم و افزایش جذابیت در تولیدات سینمایی برای رونق تنها سینمای این جزیره شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ارتقای کیفیت فیلم ها، پخش فیلم های جدید همزمان با مرکز استان هرمزگان یا کشور در این جزیره و تولید فیلم های فاخر و مورد پسند مردم را از دیگر عوامل رونق سینما در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب عنوان کرد.

وی گفت: این اداره از همه اهالی فرهنگ و هنر، هنرمندان، کارگردانان و اهالی سینما که برای تقویت و شناساندن فرهنگ غنی و ظرفیت های طبیعی و گردشگری این جزیره تلاش می کنند حمایت می کند.

سینمای سیتی سنتر قشم به‌ عنوان نخستین زیر ساخت فرهنگی و هنری این جزیره با همکاری بخش خصوصی و طبق استانداردهای سینماهای تراز اول کشور ساخته شده است.

این سینما در طبقه دوم مجتمع تجاری سیتی سنتر ۲ جزیره قشم قرار دارد و در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است.

این سینما با یک سالن و ظرفیت ۲۷۶ نفر پذیرای علاقمندان به هنر هفتم در شهرستان مرزی قشم است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha