۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبر: 85593410
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

چرایی انتظار هفت ماهه برای فیبرنوری جیرفت

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبر: 85593410
چرایی انتظار هفت ماهه برای فیبرنوری جیرفت

جیرفت- ایرنا- از زمانی که گفت و گوها برای بستن قرارداد شهرداری و یک شرکت به منظور انجام فیبر نوری شهر در جیرفت شروع شده بود بیش از هفت ماه گذشته است که برخی از اعضای شورا علت تاخیر را «اصرار دست‌هایی پنهان» به انجام قرارداد تنها با یک شرکت خصوصی خاص می‌دانند.

به گزارش ایرنا اما اعضای شورا و مخابرات معتقدند با توجه به اینکه مخابرات در بیشتر خیابان ها و معابر اصلی شهر زیرساخت های لازم را فراهم کرده است نیاز به کندن و آسیب جدید به این معابر نیست و کار بهتر انجام می شود.

حال فرماندار جیرفت هم به ایرنا گفته است دیگر آن شرکت خصوصی از پیگیری موضوع پشیمان شده است و شورا می تواند با هر شرکت دیگری قرارداد ببندد و وقت را از دست ندهد.
تاکنون هیچ یک از شهرستان های جنوب استان کرمان از فیبر نوری بهره‌مند نشده‌اند و این در حالی است که دیگر زیرساخت‌های ارائه دهنده اینترنت جنوب استان هم ضعیف است و مردم از داشتن اینترنت با سرعت مناسب محروم هستند و حتی در برخی نقاط به اینترنت دسترسی هم ندارند.

به عنوان مثال در داخل دانشگاه دولتی جیرفت که یکی از دانشگاه‌های مهم منطقه است یکی از اپراتورهای اصلی اینترنت ندارد و دیگر اپراتور اصلی هم در تابستان که ترافیک استفاده کم بوده سرعت اینترنت آن تنها کمی بیشتر از ٢ مگابایت بر ثانیه است که برای یک مرکز آموزشی فاجعه است.

چرایی انتظار هفت ماهه برای فیبرنوری جیرفت

بنابراین جیرفت به عنوان شمالی‌ترین شهرستان جنوبی استان که به مرکز استان هم نزدیکتر است می تواند با حل مشکل فیبر نوری راه را برای توسعه فیبر نوری در جنوب استان باز کند.

اصرار به بستن قرارداد با شرکتی خاص

یکی از اعضای شورا که نخواست نامش در خبر ذکر شود دلیل آغاز نشدن توسعه فیبر نوری در جیرفت را این گونه بیان کرد: به ما می گویند باید با شرکت خاصی قرارداد ببندید حتی از جایی به شهرداری گفته بودند نیاز به مجوز شورا هم نیست بیایید با آن شرکت قرارداد ببندید.

وی افزود: شورا آمادگی دارد با مخابرات قرارداد ببندد و در اولین جلسه مطرح و مصوب می کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه جایگاه من این است که در چارچوب شهرداری و شورا از حقوق مردم دفاع کنم ادامه داد: مخابرات ۲ برابر این شرکت از درآمدش به شهرداری می پردازد و تخریب کمتری نیز در خیابان ها دارد.

وی اضافه کرد: این شرکت می گوید هزینه ترمیم تخریب ها را هم باید شهرداری متقبل شود، پس من باید یا جلو این قرارداد ننگین را بگیرم یا منافع مردم را نقض کنم.

مخابرات: ما آماده‌ایم و منتظر شهرداری

مدیر مخابرات منطقه کرمان نیز گفت: مخابرات برای انجام فیبر نوری جیرفت اعلام آمادگی کرده است، فقط باید شهرداری اعلام آمادگی کند و قرارداد ببندیم.
حسن آذری نصرآبادی افزود: کل منطقه جنوب فیبر نداریم، طرح جیرفت آماده است اما لازمه‌ آن همکاری مسئولان شهر است و خودشان باید تصمیم بگیرند.
وی ادامه داد: شرکت مخابرات کنده‌کاری کمتری در سطح شهر ایجاد می کند چون قبلا بخش اصلی کار را انجام داده است و در همه شهرها نیرو دارد و می تواند بعدا پاسخگوی مشترکان باشد.
آذری نصرآبادی یادآور شد: به شهرداری هم رایگان فیبر می دهیم و امکانات دوربین های آنها را تامین می کنیم.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم طلسم نبود فیبر نوری در جنوب کرمان را بشکنیم.
آذری نصرآبادی بیان کرد: مخابرات در قسمتی از کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان و بم فیبر نوری کار کرده و اولویت بعدی ما جیرفت است.

فرماندار: آن شرکت خصوصی از بستن قرارداد پشیمان شد

فرماندار جیرفت هم به ایرنا گفت: هیچ اصراری در این نیست که شهرداری با شرکت خاصی قرارداد ببندد و شهرداری و شورا با هر شرکتی مایل هستند قرارداد را منعقد کنند تا زودتر انجام شود.
احمد بلندنظر افزود: شرکت مدنظر از قرارداد پشیمان شده است و الان شهرداری می تواند با شرکتی دیگر قرارداد ببندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha