۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85593429
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: اعتماد دستگاه‌ها و بانک‌ها به تعاونی‌ها افزایش یابد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان، فرهنگ‌سازی برای توسعه تعاونی‌ها در جامعه و دستگاه‌های اجرایی را امری ضروری دانست و گفت: میزان اعتماد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به تعاونی‌ها باید افزایش یابد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی‌محمد زنگانه در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر گلستان با طرح این موضوع که آیا سوق منابع بانکی به سمت تعاونی‌ها توام با تردید و ریسک است و یا آن را وظیفه تلقی می‌کنند، توضیح داد: در راستای پیشرفت‌ عدالت‌محور اعطای تسهیلات بانکی در گلستان با اولویت مناطق کمتر برخوردار توزیع شد.

وی افزود: تلاش کردیم وضعیت مناطقی که در گذشته میزان بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی کمتر بود تغییر کند لذا ۵۰ درصد تسهیلات بانکی استان گلستان به مناطق کمتربرخوردار اختصاص یافت که در مقایسه با گذشته قابل‌تقدیر است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی به امر مهم برنامه و سندهای توسعه‌ای موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد، افزود: سند توسعه تعاون نیز تدوین شده و چشم‌انداز و نقشه راه آن مشخص شده است، اهتمام دستگاه‌ها به سند توسعه همواره یکی از مطالبات جدی ما بوده و امیدواریم به آن توجه داشته باشند.

استاندار گلستان: اعتماد دستگاه‌ها و بانک‌ها به تعاونی‌ها افزایش یابد

زنگانه، تعاونی‌ها را رکن اقتصاد کشور و دموکراتیک‌ترین روش و عادلانه‌ترین الگو در اقتصاد دانست و یادآور شد: تعاونی‌ها باید بیش از پیش در استان و کشور رونق بگیرند،تعاونی‌ها در تعدیل قیمت‌ها و اصلاحات اقتصادی نقش‌آفرین هستند و باید اعتماد و اعتقاد به حوزه تعاون در جامعه ارتقا یابد.

وی متذکر شد: نگاه تبعیض آمیزی که نسبت به فعالیت تعاونی‌ها در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی وجود دارد باید برداشته شود و دولت به سمت کاهش تصدی‌گری‌ها حرکت کند و یکی از بخش‌های مهم برای کاهش تصدی‌گری‌ها تقویت بخش تعاون است.

استاندار گلستان به اعطای هفت هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های گلستان در دولت قبل خبر داد و گفت: در دولت قبل، ۳۴۱ تعاونی جدید در گلستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات استان گفت: در همین راستا در دولت قبل ۳۲۶ میلیون دلار صادرات در گلستان انجام شد که ۶۳ میلیون دلار آن سهم تعاونی‌ها بوده و گلستان در این بخش جزو پنج استان برتر کشور است.

زنگانه با اشاره به فعالیت ۴۳ تعاونی صادراتی گلستان اظهار کرد: صادرات گلستان در ۳۴ ماه به ۲ برابر افزایش یافته و سهم صادرات گلستان به ترکمنستان در کشور از زیر ۱۰ درصد به بالای ۲۵ درصد و به قزاقستان به بیش از ۴۵ درصد رسیده است.

استاندار گلستان گفت: ۲۱ زنجیره ارزش در گلستان تعیین شده و از این تعداد، پنج زنجیره ارزش در اولویت نخست قرار گرفتند و توصیه ما به تعاونی‌ها، حرکت بر مدار زنجیره‌های ارزش است.

به گفته وی؛ استان گلستان تنها استان دارای پژوهشکده تعاون در درون دانشگاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha