۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85593529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم کوتاه "اسماعیل" از ملایر به جشنواره منطقه‌ای قزوین راه یافت

همدان- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: فیلم کوتاه داستانی "اسماعیل" به نویسندگی و کارگردانی "صالح سنجربیگی" به بخش فیلم هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "راژیا" قزوین راه یافت.

«امید وفایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در بخش عکس نیز تک فریم عکس از «علی ترکزبان» به جشنواره منطقه‌ای راژیا قزوین راه پیدا کرد.

وی افزود: این امتیاز بسیار خوبی برای ملایر است که هر سال تولیدات این شهرستان در بخش فیلم و عکس در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر درباره فیلم کوتاه «اسماعیل» بیان کرد: این فیلم با شرایط زیست بومی منطقه شهرستان ملایر در روستای زنگنه سفلی تهیه شده و روایت چند نوجوان ملایری است که در یکی از روستاهای ملایر به دنبال تاسیس کشتارگاه هستند؛ اما در نهایت و در مسیر داستان، تصمیم آنان عوض می‌شود.

وفایی با اشاره به اینکه دیالوگ‌های فیلم با لهجه ملایری است و به عناصر بومی منطقه بها داده شده، ادامه داد: «اسماعیل» نخستین فیلم «صالح سنجربیگی» از هنرمندان و کارگردانان دوره دیده انجمن سینمای جوانان است.

وی با بیان اینکه این فیلم در راستای سیاست‌های انجمن سینمای جوانان ایران مبنی بر تمرکززدایی و بها دادن به عناصر بومی و شرایط زیست بوم ساخته شده، گفت: موضوع فیلم «اسماعیل» سفری ادیسه‌وار برای رسیدن به ایثار و فداکاری است و این نوجوانان ملایری در یک تجربه شخصی در بستر قصه‌ای بومی و رئالیستی بلوغ می‌کنند.

عکس راه یافته به جشنواره منطقه‌ای قزوین
عکس راه یافته به جشنواره منطقه‌ای قزوین

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر یادآور شد: هفتادمین جشنواره منطقه‌ای "راژیا" (یکی از اسامی کهن قزوین) از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه با حضور یازده استان کشور به همت انجمن سینمای ایران به میزبانی دفتر قزوین برگزار می‌شود و دبیری این جشنواره بر عهده «حسین براتی» است.

وفایی گفت: «همایون اسعدیان»؛ «سعید میراسماعیلی»، «یلدا جبلی»، «محمد عسگری»؛ «سعید نجاتی»، «حمید نجفی‌راد» و «محمد علیزاده‌فرد» داوران بخش فیلم و «حسین رحمانی»، «عاطفه حقیقی» و «ساسان معیدی» از داوران بخش عکس این جشنواره هستند.

وی همچنین به آغاز فعالیت انجمن سینمای جوان دفتر ملایر از سال ۱۳۶۶ با حدود ۳۸ سال فعالیت در حوزه آموزش، سینمایی، تدوین، عکاسی، فیلمنامه‌نویسی، فتوشاپ، عکاسی پرتره و کارگردانی اشاره کرد و افزود: دفتر سینمای جوان ملایر در دو بخش آموزش و تولید فعالیت می‌کند.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر خاطرنشان کرد: دفتر ملایر با ثبت فیلمنامه در شورای پیچینگ، بالاترین رقم ثبت‌نامی را در شش ماه گذشته در باشگاه فیم اولی‌ها با ۱۲ فیلم داشت که در این زمینه رکوردار بالاترین آمار در استان همدان است.

وفایی ادامه داد: علاوه بر این، شهرستان ملایر در حوزه تولید فیلم‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در پیچینگ استان آمار تولیدی خوبی دارد و مبلغ جذب اعتبار از پیچینگ بالغ بر چهار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در حوزه آموزش نیز انجمن سینمای جوان در ۶ ماه اول امسال، با برگزاری ۱۲ کلاس تک درس، یک دوره فیلمسازی تعاملی و یک دوره فیلمسازی هفت ماهه بیشترین آمار ثبت‌نام را نسبت به سال‌های گذشته در استان داشته است.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر بیان کرد: در بخش عکس، کانون عکاسان انجمن سینمای ملایر با عضویت ۱۵۰ نفر عضو جزء باشگاه‌های عکاسی بسیار خوب استان همدان محسوب می‌شود و جلسات نقد و بررسی عکس روز چهارشنبه و پاتوق فیلم روزهای شنبه‌ هر هفته در سینما بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ جشنواره منطقه‌ای "راژیا" از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوان قزوین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha