جانشین فرمانده سپاه: مشکلات اقتصادی با وحدت و انسجام رفع می‌شود

بیرجند - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمینه رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی باید یک وحدت و اتحادی بین همه توانمندی‌های بی کران مردمی، بسیج و دولت به وجود آید.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی روز چهارشنبه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در مصلی امام خمینی (ره) فردوس گفت: این اقدام در دولت شهید رئیسی انجام شد و در دولت آقای پزشکیان نیز همین کار را دنبال می‌کنیم تا این گرفتاری‌ها حل شود.

وی تصریح کرد: دشمنان و دنباله رو آنان در داخل علیرغم تمامی موفقیت‌ها، آنها را به خاطر برخی کم و کسری‌های اقتصادی و معیشتی زیر سوال می‌برند در حالی که ما توانمند هستیم که مسائل را حل کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همه روال‌هایی را که شروع کردیم با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و همدلی بین یک مجموعه جهادی مثل بسیج و سپاه با یک مجموعه دولتی گسترش پیدا می‌کند تا این مشکلات زودتر حل شود.

وی بیان کرد: ۴۵ سال و هفت ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و در این سال‌های طولانی جلوه‌های عظیمی از توانمندی‌های انقلاب اسلامی بروز یافت و دائما این توانمندی‌ها رشد کرد و به اوج رسید و در تمام دنیا جلوه گر شده است.

سردار فدوی افزود: در خیلی از موارد همه عالم و حتی دشمنان اذعان کردند که انقلاب اسلامی به حدی از اوج رسیده است که بقیه منفعل آن هستند و در این حرکت جهادی و خدمت هم باید به اوج برسیم که همه عالم اذعان کنند در این راه نیز ایران توانست به اوج برسد و مطرح باشد.

وی گفت: در مورد خدمت به مردم و در مورد کار جهادی برای موضوعاتی که مستقیم مردم آن خدمت را می‌بینند، احساس می‌کنند و بهره می‌برند، باید در اوج قرار گیریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به لحاظ خباثت دشمنان دائما از روز دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیریم و عملا جنگ را در کردستان شروع و تصور کردند که می‌توانند انقلاب را شکست دهند.

وی عنوان کرد: اما هر روز که گذشت توانمندی‌های انقلاب را خیلی بزرگ تر دیدند و به این تصور رسیدند که نمی‌توانند با عوامل دست نشانده دست چندم از پس انقلاب بر بیایند لذا جنگ هشت ساله را ایجاد کردند و هشت سال همه توانمندی‌های بزرگ ملت ایران معطوف یک کار واجب شد که نمی‌شد از آن فارغ بود.

سردار فدوی با تاکید بر اینکه دشمنان تا امروز حتی یک روز از این دشمنی فروگذار نکردند، اظهار کرد: بنابراین فرصت‌های اساسی برای موضوعات دائمی مردم یعنی موضوع اقتصاد و معیشت پیدا نشد البته نمی‌شود صبر کرد تا همه خباثت‌ها و دشمنی‌ها تمام شود و در کنار کار واجب به این هم پرداخته شد که موضوعاتی از این قبیل حل شود.

وی با بیان اینکه وقتی کار برای خدا با اخلاص و صدق انجام شود، شکل جهاد به خود می‌گیرد و کار جهادی و کار غیر جهادی با هم فرق دارد گفت: وقتی کار برای خدا انجام شود خداوند متعال ضمانت کرده که بهترین نتایج را به آن کار بدهد.

سردار فدوی عنوان کرد: کار جهادی جلوه و تبلور دائمی دارد که این کارها به عنوان یک شغل نیست بلکه خدمتی است که وجه جهادی دارد چرا که وجه اول آن برای خدا بودن است.

وی گفت: همین مجلسی که در فردوس برگزار شده، نمونه کار جهادی است و مسلما در سال ۱۳۴۷ هیچ عاملی غیر از خدا در دل طلبه جوان (مقام معظم رهبری) کمک به مردم را نینداخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ایشان و طلبه‌های همراهشان غیر از رضایت خدا و خدمت به مردم انگیزه ای نداشتند و خداوند می‌فرماید و در حدیث معصومان هم داریم که اگر کل عبادت ۱۰ باشد ۹ مورد آن خدمت به مردم است.

وی گفت: در حوادث مختلف در کشور عزیزان بسیجی جهادی که کارشان خدمت کردن به مردم است در همان لحظات اول مشتاقانه برای خدمت حضور پیدا می‌کنند و بعد دیگران به دنبال آنها حضور می‌یابند.

سردار فدوی گفت: این موضوع بسیار مهم و دائمی است که همه ما بر عهده داریم؛ برای مردم موضوعات دائمی کم است و اقتصاد و معیشت موضوع ۲۴ ساعته مردم است، بقیه موضوعات مهم است ولی موضوع ۲۴ ساعته مردم نیست و اگر در این روند محکم و استوار و همه جانبه پیش برویم، خداوند متعال هم کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت زیاد خراسان جنوبی ادامه داد: استان‌های پهناور نیازهای بیشتری دارند که این نیازها حتما باید برطرف شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زمان کرونا مقام معظم رهبری دستور دادند قرارگاهی جامع نگر در سپاه تشکیل شود که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شد و امروز بازوی اجرایی و اصلی سپاه است.

وی افزود: در دوران شهید رئیسی که به حق از شهدای خدمت است، روند بی‌نظیری از همکاری بسیج و سپاه با دولت برای محرومیت‌زدایی را شاهد بودیم که یک مورد آن جهاد آبرسانی روستایی بود و امیدواریم این همکاری‌ها در دولت چهاردهم برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیز ادامه داشته باشد و کارهایی که شروع شده با سرعت بیشتری انجام شود.

سردار فدوی تصریح کرد: در امور مقابله نظامی با دشمنان انقلاب اسلامی عنایت خداوند متعال بی انتها بوده به لحاظ اینکه تکالیف خود را انجام داده‌ایم و این طور است که یکی از گروه های مقاومت مثل یمن، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را مستاصل کرده است و خودشان اعلام رسمی می‌کنند.

وی عنوان کرد: رسما می‌گویند نمی‌توانیم با انصارالله یمن مقابله کنیم، خبیثانه هر روز هواپیماهای آنها در ارتفاعات بسیار بالا روی شهرها و مردم بمب می‌اندازند و مردم یمن را شهید می‌کنند ولی به اندازه سر سوزن نمی‌توانند در توان نظامی انصارالله اثر بگذارند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: انصارالله یمن هر روز قدرت بیشتری نشان می‌دهد و بتازگی هواپیمای بدون سرنشین مدرن آمریکایی‌ها را ساقط کرد و این روال برقرار است، وقتی این روال کار سخت درست شده است و ما توانستیم انجام دهیم در کارهای غیر سخت هم باید بتوانیم.

وی با اشاره به اینکه کار سخت یعنی پای جان در میان باشد و عزیزترین متاع همه بندگان خدا، جانشان است گفت: در دوران دفاع مقدس که پای جان در میان بود به موفقیت رسیدیم پس می‌توانیم با تلاش و مراقبت در حوزه جنگ اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه‌ها به پیروزی برسیم و تکالیف خود را در این بخش نیز به درستی انجام دهیم.

سردار فدوی تصریح کرد: با توجه به وسعت و جمعیت زیاد ایران باید مطابق با این قیاس کار کنیم یعنی برای سال‌های طولانی همه توانمندی های کشور باید معطوف به این خدمت شود تا به مرحله ای برسد که روند عادی برای کارها کفایت کند.

وی افزود: اکنون روند کارها کفایت نمی‌کند لذا باید همه توانمندی‌ها را بسیج و جهادی کار کرد تا قسمت زیادی از مسائل حل شود، خوب نیست در برخی امور کارها سال‌های طولانی ادامه داشته و معطل بماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: زمان زیاد از شروع تا پایان یک کار، حلاوت و شیرینی آن را از بین می‌برد بنابراین باید این زمان زیاد را از بین برد و آن را در وقت کم به نتیجه رساند.

وی گفت: فردوس و روز سیزدهم شهریور می‌تواند به عنوان یک مصداق و الگویی قرار گیرد تا هر سال کسانی که روال متفاوتی با بقیه داشته اند را شناسایی و معرفی کرد و نشان فردوس به این افراد اعطا شود.

سردار فدوی با بیان اینکه اعطای نشان فردوس کار بسیار مبارک و بزرگی است افزود: مردم شهرهای کویری از جمله فردوس به تدین، سخت کوشی و پرکاری معروف هستند لذا باید این الگو شدن را به سراسر کشور تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از امور در تاریخ منشا و مبدایت داریم گفت: برخی قنات‌ها هزاران سال جاری است و مردم از آن بهره وری می‌کنند؛ وقتی منشا و مبدا هستیم نباید اجازه دهیم حتی یک قنات از بین برود و باید همه قنوات را احیا کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در عرصه‌های مختلف به پیشرفت رسیده‌ایم و با این اعتماد به نفس باید مطمئن باشیم هر کاری که وجود دارد و گرفتاری است را می‌توانیم انجام دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کاری پیش بیاید موظف است که ورود پیدا کند.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار گروه جهادی در کشور داریم که وقتی بسیج می‌شوند هر مشکلی را می‌توانند رفع کنند.

اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت گرامیداشت ۱۳ شهریور روز ملی "حرکت‌های جهادی و امداد مردمی" به یاد اولین اردوی جهادی ایران توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ و منطقه زلزله‌ زده فردوس، امروز با حضور جمعی از مسئولان و مردم در این شهرستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha