۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85593621
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گپ کوتاه با رتبه برترهای کنکور در فارس؛ کلیدواژه‌هایی که رمز موفقیت شد

شیراز - ایرنا - به ۹ مصاحبه خود با رتبه‌های یک و دورقمی کنکور سراسری ۱۴۰۳ که نگاه می‌کنیم، چند کلیدواژه پرتکرار موفقیت این داوطلبان را ساخته است؛ یکی تلاش، دیگری نظم و همچنین علاقه و هدف؛ همان ویژگی‌هایی که راه رسیدن به آرمان را هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر آخرین روز انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ یعنی سه شنبه بیستم شهربور، تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز میزبان آیین تجلیل از رتبه‌برترهای فارس در آزمون سراسری بود و این دورهمی فرصتی شد تا در میان هیاهوی جشن، با برخی از رتبه‌های یک و دورقمی امسال گفت‌وگویی کوتاه داشته باشیم.

سوالات تکرای به نظر می‌رسید و پاسخ‌ها در بیشتر موارد مشابه بود؛ اما این غیر لازم و آن عجیب نیست؛ چرا که سوالات همان‌هایی است که در ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ وجود دارد و پاسخ‌ها از این جهت مشابه درآمده که نظم، سخت‌کوشی، تلاش، هدف‌گذاری و علاقه مندی همواره رقم زننده موفقیت‌ها در بیشتر حوزه‌ها بوده است.

علاقه‌مندان به هنر منابع سازمان سنجش را مطالعه کنند

امسال ۱۰۰درصد پنج رتبه برتر کنکور هنر را دختران تشکیل دادند و در فارس نیز همه رتبه‌های یک و دورقمی آزمون سراسری هنر دختر بودند.

کیانا امیریان رتبه ۵۱ گروه آزمایشی هنر به خبرنگار ایرنا گفت: اگر بخواهم راهنمایی و توصیه‌ای بکنم که کمکی از طرف من به داوطلبان این گروه آزمایشی در سال آینده باشد، باید بگویم تنها منابعی را که سازمان سنجش معرفی می‌کند مطالعه کنید.

توصیه دیگر او این بود که این منابع را بخوانید و سپس تا روز کنکور بسیار آنها را مرور کنید.

امیریان که در یکسال منتهی به کنکور از پنج ساعت مطالعه برای آمادگی آغاز کرده و در ماه‌های آخر این زمان را به ۱۲ ساعت نیز رسانده، گفت: اولویت من انتخاب رشته سینما در دانشگاه هنر است.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

المیرا ساریخانی رتبه ۵۶ کنکور سراسری هنر نیز گفت: با اطلاعاتی که کسب کردم به ادامه تحصیل در هنر علاقه‌مند شدم و یکسال برای این موفقیت تلاش کردم.

پیش از این از گروه آزمایشی رشته هنر در آزمون سراسری، اطلاع چندانی نداشتم اما هنگامی که در این باره اطلاعاتی جمع‌آوری کردم، متوجه شدم که دانشگاه‌های عالی دارد و برای من که می‌‎خواستم به جای ورود به بازار کار از همین ابتدا، هنر را علمی دنبال کنم، خیلی خوب است.

ساریخانی افزود: شروع کردم و یکسال درس خواندم؛ از سه ساعت مطالعه در تیر ۱۴۰۲ آغاز کردم و روزهای نزدیک به کنکور تا ۱۴ ساعت مطالعه داشتم.

اولویت این رتبه دورقمی کنکور سراسری نیز عکاسی و گرافیک است تا علاقه خود را علمی و حرفه‌ای دنبال کند. 

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

توصیه رتبه یک کنکور زبان خارجی

آیدا دوانی، رتبه یک کنکور سراسری در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی گفت: طی یکسال گذشته پنج تا شش ساعت در روز درس می‌خواندم و خرداد ماه منتهی به کنکور تقریبا کل روز را مطالعه و مرور کردم.

توصیه می‌کنم که رشته خود را با علاقه انتخاب کنید تا بتوانید پیوسته و بدون خستگی درس بخوانیدرتبه یک کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته زبان های خارجی خطاب به داوطلبان‌ سال‌های آینده گفت: توصیه می‌کنم که رشته خود را با علاقه انتخاب کنید تا بتوانید پیوسته و بدون خستگی درس بخوانید.

اولویت نخست آیدا دوانی در انتخاب رشته، ادبیات روسی بوده چرا که پیش از این نیز ادبیات روس و ترانه‌های آن را مطالعه کرده و به آن علاقه مند شده است.

تلاش، برنامه‌ریزی و مدیریت اسم رمز برترین‌های ماراتن تجربی

داوطلبان فارس در کنکور تجربی امسال موفق شدند ۳۸ رتبه از ۸۸ رتبه دورقمی فارس را به خود اختصاص دهند و در مجموع ۱۲.۸ درصد از رتبه‌های برتر کشور در این گروه آزمایشی به فارسی‌ها رسید.

برترین‌های گروه تجربی در سالن سعدی شیراز حضور پررنگی داشتند و در هیاهوی جشن و شادمانی با سه نفر از آنها گفت‌وگو کردیم.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

اگر رتبه ۱۰ برتر به حساب بیاید

علی صهبانیا جعفربیگلو، رتبه ۱۰ کنکور تجربی ۱۴۰۳ از شهرستان فیروزآباد گفت: اگر ۱۰ برتر به حساب بیاید، برای این موفقیت برنامه‌ریزی منظمی داشتم و برای آن تلاش کردم.

او اظهار کرد: نکته خیلی مهم اینکه، باتوجه به سخت بودن سال کنکور برای داوطلبان، برای بسیاری از آنها تا آخرین روز، انگیزه کافی باقی نمی‌ماند، در حالی که همین انگیرزه و ادامه دادن تا آخر سال است که باعث موفقیت می‌شود.

نکته خیلی مهم اینکه، باتوجه به سخت بودن سال کنکور برای داوطلبان، برای بسیاری از آنها تا آخرین روز، انگیزه کافی باقی نمی‌ماند، در حالی که همین انگیرزه و ادامه دادن تا آخر سال است که باعث موفقیت می‌شود.

رتبه ۱۰ کنکور تجربی به داوطلبان آینده این گروه آزمایشی توصیه کرد: بکوشید تا پیوستگی و استمرار خود را تا آخر سال حفظ کنید، به برنامه‌ریزی خود تا پایان عمل کنید و نظم را از دست ندهید.

اولویت صهبانیا پزشکی دانشگاه تهران است و درآینده نیز به تخصص‌های مختلف پزشکی می‌اندیشد.

پوریا فرج‌زاده، رتبه پنج تجربی از دیگر جوانان موفق ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۳ است که پس از تجلیل، با ایرنا گفت و گو کرد. او گفت: سال دوازدهم ۱۰ تا یازده ساعت مطالعه می‌کردم.

این رتبه تک رقمی کنکور تجربی نیز به داوطلبان پرشمار این گروه آزمایشی گفت: همه تلاش خود را برای موفقیت بکنید چرا که با تلاش این موفقیت به دست می‌آید.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

محمد مهدی عبادی نژاد نیز که موفق شده رتبه ۴۰ کنکور تجربی ۱۴۰۳ را کسب کند، گفت: توصیه‌ای که به کنکوری‌های آینده دارم این است که به بحث مدیریت انرژی و زمان هم در زندگی و ماه‌هایی که برای کنکور آمده می‌شوند و هم در جلسه آزمون توجه داشته باشند. 

داوطلبان روحیه خود را حفظ کنند که مهمتر از درس خواندن است؛ با مدیریت ذهن و مدیریت جلسه آزمون عملکرد بهتری خواهند داشتاو ادامه داد: داوطلبان روحیه خود را حفظ کنند که مهمتر از درس خواندن است؛ با مدیریت ذهن و مدیریت جلسه آزمون عملکرد بهتری خواهند داشت.

عبادی نژاد گفت: در یکسال گذشته، روزی هشت تا ۹ ساعت درس می‌خواندم و بیشتر بر مطالعه کتاب ها و آزمون‌ها تمرکز داشتم.

اولویت رتبه ۴۰ کنکور تجربی ۱۴۰۳ نیز پزشکی است.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

شالوده موفقیت کنکوری‌های انسانی بر مطالعه، مرور و پایه قوی

از میان برترین‌های کنکور علوم انسانی با ۲ رتبه ۲ رقمی گفت‌وگویی کوتاه داشتیم. رقیه محمدزاده رتبه ۲۴ این گروه آزمایشی گفت: از سال دوزادهم به طور جدی شروع به درس خواندن برای کنکور کردم و روزانه از ۹ تا ۱۴ ساعت مطالعه می کردم.

او ادامه داد: تنها از کتاب‌های تست استفاده کردم و کلاس نرفتم چرا که موفقیت در رشته انسانی بیشتر به خود دانش آموزان بستگی دارد، بیشتر کتاب ها را بخوانند و تست بزنند تا بتوانند تراز خوبی کسب کنند.

این رتبه دورقمی کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی دانشگاه‌ شیراز و سپس رشته‌های مدیریت مالی و بازرگانی را در انتخاب رشته خود اولویت داده است.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

ملیکا نصیری رتبه ۴۱ علوم انسانی نیز معتقد است که داوطلبان برای موفقیت در کنکور باید پایه قوی داشته باشند.

او گفت: به طور میانگین هشت تا ۹ ساعت در روز مطالعه کردم، از کتاب‌های تست، بسیار استفاده می‌کردم اما کلاس کنکور نرفتم.

اولویت نصیری در انتخاب رشته حقوق دانشگاه تهران است.

در جمع داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک نیز ۲۰ استان فارسی موفق به کسب رتبه ۲ رقمی شدند که از میان آنها با علیرضا طاهری رتبه ۷۲ گفت‌وگو کردیم. او گفت: برای موفقیت در کنکور واقعا باید با برنامه درس خواند. 

او ادامه داد: من روزی ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و اگرچه از کلاس‌های آموزشی هم کم و بیش استفاده کردم اما بیشتر خود به صورت خودخوان مطالعه داشتم.

این رتبه دورقمی کنکور سراسری اضافه کرد: معتقدم که برای رتبه برتر شدن واقعا باید تلاش کرد.

اولویت‌های انتخابی طاهری در انتخاب رشته، مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌های تهران است.

دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از فارس: با تلاش، نظم، علاقه و هدف به آرمان خود رسیدیم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha