رسانه ها در زمینه بهینه مصرف کردن برق فرهنگ سازی کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با اشاره به رکورد کم سابقه مصرف بالای برق در کشور از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح و دقیق به بهینه مصرف کردن انرژی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جعفر الفتی نیا امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در سرسرای شرکت برق منطقه ای غرب کشور با تبریک این روز به خبرنگاران تاثیرگذاری کار فرهنگی رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: واقعیت این است که در حال حاضر ۱۷ هزار مگاوات ناترازی برق یعنی فاصله بین تولید و مصرف در کشور داریم که ناچاریم آن را مدیریت کنیم.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: کشور مصر که وضعیت اقلیمی به مراتب گرمتر از ایران دارد در فصل تابستان و زمستان ناترازی برق چندانی ندارد اما ما به اندازه کل مصرف برق کشور مصر یعنی ۳۵ هزار مگاوات فقط در بخش وسایل سرمایشی مصرف داریم بنابراین روی مدیریت صحیح مصرف در جامعه باید بیشتر کار فرهنگی کنیم.

الفتی نیا همچنین به اصلاح الگوی ساختمان سازی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، اصلاح قیمت، توسعه انرژی های تجدید پذیر مانند خورشیدی و بادی در کنار فرهنگ سازی بهینه مصرف تاکید کرد.

رکود کم سابقه هزار و ۱۰ مگاواتی مصرف برق استان کرمانشاه ثبت شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور در ادامه به ثبت رکورد کم سابقه هزار و ۱۰ مگاواتی مصرف برق استان کرمانشاه در پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد گفت: هر سال برای عبور از بار پیک تابستان آینده و جبران رشد مصرف برق در استان پروژه های توسعه به اجرا در می آید و امسال نیز چند پروژه مهم توسعه ای برق در دستور کار دارد.

الفتی نیا با اشاره به تردد زوار اربعین از مرز خسروی کرمانشاه گفت: امسال ظرفیت پست ۳۰ مگاوات قصرشیرین با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۰ مگاوات ارتقا داده شد که علاوه بر امنیت برقی مرز خسروی و سهولت تردد زوار؛ برق پاسگاه های مرزی و شهر قصرشیرین پایدار شده است.

وی به تقویت و توسعه چهار پروژه پست ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو واتی در شهرستان سرپل ذهاب به همراه خط انتقال آنها با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها برای پیک تابستان سال آینده حائز اهمیت است.

وی همچنین توسعه پست ۴۰۰ کیلو واتی بیستون با نصب ۲ فیلدار، افزایش ظرفیت پست سنقر، احداث پست برق شهرک صنعتی زاگرس، توسعه پست سرفیروزآباد و تقویت خط فوق توزیع سر فیروز آباد را از جمله دیگر پروژه های این شرکت برای سال آیند معرفی کرد.

گرما بی سابقه برنامه تعطیلی یک روز در هفته صنایع را مختل کرد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور همچنین با اشاره به افزایش سه تا چهار درجه ای دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سالیان گذشته گفت: این گرما همه را غافلگیر کرد زیرا با افزایش هر یک درجه دما هزار و ۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور یعنی ۲ برابر مصرف استان کرمانشاه افزوده می شود.

الفتی نیا اضافه کرد: این افزایش دمای هوا برنامه یک روز تعطیلی صنایع را بهم ریخت زیرا اولویت و تعهد اول ما جلوگیری از قطعی برق بخش خانگی است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبات اتخاذ شده صنایع باید برق مورد نیازشان را تامین کنند؛ گفت: به منظور کمک و تسهیل صنایع برای راه اندازی نیروگاه برق مورد نیازشان مشوق هایی همچون معافیت گمرکی - مالیاتی برای واردات دیزل در نظر گرفته شده است، همچنین نرخ ارز نیمایی به واردات آنها اختصاص می یابد .

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و افزون بر ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد آنها یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha