آمریکا و انگلیس در مسیر تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین/ بلینکن و لمی وارد کی‌یف شدند

تهران – ایرنا – وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس دقایقی پیش برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی وارد کی یف پایتخت اوکراین شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که آنتونی بلینکن و دیوید لمی در حالی وارد کی‌یف شدند که اوکراین به غرب فشار می‌آورد تا به این کشور اجازه دهد تا از موشک‌های دوربرد علیه روسیه استفاده کند.

به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، دیپلمات های ارشد آمریکایی و انگلیسی با قطار به پایتخت اوکراین رفتند.

این سفر پیش از سفر جمعه (۲۳ شهریور) کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس به واشنگتن و دیدار وی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا انجام می شود.

وزارت امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در بیانیه ای خبر داده بود که بلینکن و لمی در دیدار با رئیس جمهور و مقام‌های ارشد دولت اوکراین در مورد حمایت مستمر واشنگتن و لندن از کی‌یف در برابر حملات روسیه و چگونگی حصول اطمینان از پیشرفت نظامی، اقتصادی و دموکراتیک این کشور در دراز مدت گفت وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن فردا (پنجشنبه) نیز به لهستان سفر خواهد کرد تا در دیدار با مقام‌های ارشد دولت این کشور در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم دو جانبه از جمله گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی و انرژی و راه‌های افزایش همکاری واشنگتن و ورشو در قالب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، گفت وگو و تبادل نظر کند.

رسانه‌های آمریکایی دیشب (۲۰ شهریور) خبر دادند که احتمالا بلینکن در جریان سفر خود اعلام خواهد کرد که آمریکا اجازه استفاده از موشک‌های اتکمز ATACMS را برای حمله به روسیه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha