۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85594095
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۳ هزار خوزستانی متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن هستند

اهواز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اکنون ۴۳ هزار نفر در این استان متقاضی واجد شرایط طرح ملی نهضت مسکن هستند.

به گزارش ایرنا، مسعود بیات‌منش روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح‌های مسکن استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و اعضای هیات مدیره این سازمان برای سرعت‌بخشی و تصمیم‌گیری‌ برای تسریع در تامین زمین، ساخت طرح‌ها و تعیین تکلیف طرح‌ مسکن مهر باقی مانده خوزستان به این استان سفر کردند.

وی به برگزاری نشست هیات مدیره این سازمان در خوزستان اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان شناسایی شده که از این میزان، سه هزار و ۱۰۰ هکتار در محدوده است و ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در کمیسیون‌های مربوطه آماده شده و در مراحل مختلف عملیات اجرایی است.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به ظرفیت ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان اشاره و تاکید کرد: حدود ۴۳ هزار نفر در خوزستان متقاضی نهضت ملی مسکن هستند که از این تعداد، ۲۱ هزار واحد به متقاضیان اختصاص داده شده است.

بیات‌منش بر ضرورت پرداخت سهم چهار میلیارد ریالی متقاضیان طرح نهضت ملی برای نهایی‌شدن طرح تاکید کرد و گفت: واریز اولیه توسط ۲ هزار خانواده انجام شده و اکنون در مراحل تخصیص است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: برای ۲۱ هزار واحدی که تایید اولیه شده اند واریزی انجام نشده که پیامک‌هایی برای واریز وجه ارسال خواهد شد.

وی اظهار کرد: زمین به اندازه کافی برای اختصاص به متقاضیان وجود دارد و اگر واریز وجه انجام شود طرح‌هایی در قالب واگذاری زمین گروه ساخت به صورت ۹۹ ساله یا به صورت انبوه‌ساز طبق خواسته متقاضیان تعریف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حکمی «مسعود بیات‌منش» را به عنوان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.

وی هم اکنون با حفظ سمت، همچنان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha