«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

گرگان - ایرنا- نشست مشترک احزاب و مجمع نمایندگان گلستان با طرح موضوعات مختلفی همراه شد که داغ‌ترین بحث و موضوع مطرح‌شده در این جلسه، انتخاب استاندار بود.

به گزارش ایرنا، نشست مجمع نمایندگان استان عصر چهارشنبه با حضور نمایندگان احزاب گلستان برگزار و محوری‌ترین موضوع نشست امروز، نقش نمایندگان در توسعه استان و انتخاب استاندار گلستان بود.

گرچه موضوعات زیست‌محیطی، آبخیزداری، تقسیمات سیاسی و مشکلات عمده استان در حوزه تورم و درآمدها مطرح شد ، ولی احزاب سیاسی استان بر این باور بودند که انتخاب یک مدیر با توان ملی و همچنین همراهی مجمع نمایندگان در دولت چهاردهم و تاکید بر نقش نظارتی آنها، استان گلستان را در ریل توسعه قرار خواهد داد، اما فارغ از این مسائل عمده‌ترین هم و غم فعالان سیاسی نقش مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار بود.

احزاب سیاسی استان گلستان همچنین در این نشست از مجمع نمایندگان استان خواستند نسبت به انتخاب استاندار بی‌تفاوت نباشد و نقش‌آفرینی آنان در چنین مساله‌ای را، خواسته و مطالبه مردمی دانستند.

همچنین برگزاری جلسات فصلی با احزاب و استفاده از ظرفیت‌های احزاب به عنوان بازوهای مشورتی نمایندگان از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن تاکید شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: محرومیت‌ها و گرفتاری‌های گلستان آنقدر بالا است که اجازه ورود به برخی موضوعات را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان


عبدالغفور امان‌زاده افزود: به دنبال انجام کار و گره‌گشایی هستیم اما ضعف‌های ساختاری موجود در برخی بخش‌ها، فشارهایی را روی نمایندگان مجلس وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان مشکلات زیادی دارد ولی امروز خوشحال و خوش‌بین هستیم و به نقطه‌ای رسیدیم که باید در جهت توسعه استان گلستان به طور مشترک گام برداریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی طرح موضوعات و انتقادات صرفا براساس نگاه حزبی و جناحی بود و اگر اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان سخنی می‌گفتند طرفداران تفکر مقابل اقدام به موضع‌گیری می‌کردند اما امروز دیگر این مساله تغییر کرده و گاهی اوقات جناح‌های سیاسی از خودشان هم انتقاد می‌کنند چراکه به درد واقعی رسیدیم.

امان زاده با بیان اینکه با کنار گذاشتن نگاه‌های سیاسی رسیدن به توسعه امکان‌پذیر می‌شود، گفت: گاهی اوقات پیگیری پروژه‌هایی همچون پتروشیمی گلستان، قربانی نگاه‌ها و تفکرات سیاسی شد و در سال‌های گذشته، با تغییر دولت این پروژه مهم و توسعه‌ای دچار وقفه گردید.

وی با تاکید بر اینکه باید به دور از سیاست‌زدگی به برخی مسائل و مشکلات واقعی استان گلستان مانند کم‌آبی، مشکلات محیط زیستی و امثال آن پرداخت، یادآور شد: افزون‌بر موضوع آب و محیط‌زیست در بخش خاک نیز در کشور با شرایط بحرانی مواجه‌ هستیم و ذخایر ما در فقدان آبخیزداری بر اثر سیل نابود شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: حزب‌گرایی در موضوعات این چنینی خوب است و بدون ورود به مساله حزب‌گرایی نمی‌توانیم به جایگاه واقعی خود بپردازیم، برخی ورود نمایندگان به این مسائل را آسیب‌زا و جدای از وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس می‌دانند اما نگران این مساله هستم که در این موضوع از آن طرف دیوار بیفتیم و آنقدر سیاست را کنار بگذاریم که رسالت اصلی ما بر زمین بماند.

عبدالجلال ایری به رویکرد نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار اشاره کرد و توضیح داد: مجمع نمایندگان گلستان در انتخاب استاندار به عنوان مشاور ورود خواهد کرد و اگر از ما نظرخواهی شود در مقام مشاور قطعا نظرمان را اعلام می‌کنیم، در واقع ورود ما بر مبنای عقلانیت و منطق و حرکت برخلاف جنبه‌هایی است که تاکنون به استان آسیب زده تا انسجام و وفاق ملی به معنای واقعی حاصل شود.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

وی از موضوع استفاده مجمع نمایندگان از مشاوره‌های خانه احزاب استقبال کرد و افزود: تعهد نمایندگان به میهن و مردم است و حواشی به هیچ عنوان مد نظر ما قرار ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: وظیفه نماینده تنها قانون‌گذاری و نظارت نیست و در مناطق محروم و به دلیل مشکلات فراوان دز این مناطق، آن طرف کفه ترازوی سنگین‌تر از قانونگذاری و نظارت است.

رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه ما همواره به نظارت و به کارگیری افراد شایسته و کاردان اعتقاد داشتیم، تاکید کرد: سیاست‌زدگی استان را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه بنده ۲ دوره که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کردم مستقل به میدان آمدم، افزود: اگر فردی توانمند باشد دیگر فرقی ندارد که اصولگرا است یا اصلاح‌طلب و یا متعلق به یکی از قومیت‌ها باشد.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

وی گفت: در انتخاب استاندار تلاش ما این است که افراد توانمند پای کار بیایند، گرچه اولویت با نیروی توانمند و کارآمدِ بومی است چراکه نیروی بومی می‌تواند مشکلات استان را حل کند اما ما تابع امر ولایت هستیم و رهبر معظم انقلاب فرمودند نمایندگان مجلس در انتصابات نقش مشورتی داشته باشند و از دخالت بپرهیزند.

نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: انتخاب مدیریت ارشد استان مساله‌ای حائز اهمیت است و باید بتواند در سطح ملی ارتباط خوبی داشته باشد، برخی گزینه‌های فعلی استانداری گرچه ظرفیت خوبی دارند ولی عملکردی نداشتند.

قربان طاشی ادامه داد: خانه احزاب متشکل از سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین است و در یک فضای همدلانه در استان گلستان فعالیت دارد.

نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان گلستان با بیان اینکه شعار دولت چهاردهم وفاق ملی است، گفت: از همت نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنیم که در راستای شکل‌گیری سریع دولت و برای رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم همراهی کردند.

طاشی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب موفقیت دولت را موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و در نخستین گام نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی خود را با دولت وفاق نشان دادند که انتظار می‌رود این وفاق در درون استان نیز شکل بگیرد.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس با دولت همراهی داشتند و احساس می‌کنیم که این وفاق در سطحی ملی و استانی با حضور نمایندگان می‌تواند شکل بگیرد ولی لازم است در کشور نیز مدیریتی در این جریان صورت بگیرد.

وی خواستار به‌کارگیری نیروهای شاخص گلستان در سیستم‌های مدیریتی کشور و در سمت معاونان وزیر شد و اظهار امیدواری کرد؛ خلا به وجود آمده در انتصاب مدیران کشوری از نیروهای توانمند استان گلستان جبران شود.

رییس خانه احزاب گلستان نیز در این نشست خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چینش مدیران گلستانی در سطوح عالی و یا میانی پست‌های اجرایی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شرکت‌ها و غیره شد و اظهار کرد: تحقق این مساله امری ضروری و استراتژیک است.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

محمدمهدی اورسجی با ببان اینکه با توجه به محرومیت گلستان با وجود رای بالا به دکتر پزشکیان حتی یک سهم در کابینه دولت چهاردهم نداشت، تاکید کرد: باید برای موضوع چانه‌زنی و استفاده از مدیران گلستانی در وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی فارغ از تعلقات سیاسی برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

عضو شورای مرکزی و مسوول امور شعب حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر مجمع نمایندگان گلستان به خانه احزاب شد و خاطرنشان کرد: مهمترین مساله استان در شرایط فعلی انتخاب استاندار است.

امید شریفی با بیان اینکه نیروهای مستعد زیادی در استان گلستان وجود دارد، افزود: انتظار ما این است مجمع نمایندگان تمام تلاش خود را انجام دهد تا فردی باتجربه و توانمند برای سکان‌داری گلستان انتخاب شود.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در این مدت برای انتخاب به عنوان استاندار خود را معرفی کردند، تصریح کرد: این می‌تواند بستری باشد که نمایندگان استان به این افراد توجه داشته باشند و با معرفی آنان به جایگاه کشوری و سازمان‌ها، ظرفیت این افراد را در مسیر توسعه استان قرار دهند.

عضو شورای مرکزی و مسوول امور شعب حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس در حمایت از دولت در انتخاب وزرا مشارکت جدی داشتند، تاکید کرد: انتظار می‌رود این روند را همچنان ادامه دهند و از وزرا بخواهند از نیروهای بومی استان در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: یک پتانسیل ضعیف نمی‌تواند تحرکی در استان ایجاد کند و توان افزایش شاخصه‌ها را ندارد.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

زهرا شرکت ادامه داد: مدیران به راحتی استاندار ضعیف را دور می‌زنند و نتیجه آن ارائه آمارهای غلط از سوی مسوولان می‌شود، باید از سهم‌خواهی‌ها پرهیز کرد و باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه وفاق ملی نباید موجب ابقای مدیران نالایق شود، تصریح کرد: بحران آب در استان شمالی زیاد است و باید تدبیر و اقدام عاجل در این خصوص اتخاذ شود.

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب استان گلستان نیز در این نشست خطاب به نمایندگان مجلس گفت: بحث مهم این نشست، تعیین استاندار و مدیران سطح استان است و درخواست از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی این است که ملی بیاندیشید و در این دوره طوری کار کنید که فواید آن برای استان باقی بماند.

علی برزمینی متذکر شد: باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و اینکه چه کسانی در زمان انتخابات از دکتر پزشکیان حمایت کردند شایستگان را انتخاب کنیم.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش گلستان و مشاور ستاد دکتر پزشکیان در گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: باید فردی توسعه‌محور و برنامه‌محور برای تصدی استانداری گلستان انتخاب شود که رویکرد آینده‌پژوهی داشته باشد و اسیر گذشته نباشد.

«انتخاب استاندار» بحث داغ نشست احزاب و مجمع نمایندگان گلستان

هاجر عامریان از نمایندگان مجلس خواست پس از انتصاب استاندار دایره نظارتی خود را گسترش دهند، افزود: فقدان نظارت کافی مهمترین پاشنه آشیل استان گلستان است.

وی برنامه‌محوری و توسعه‌محوری را از دیگر ویژگی‌های استاندار توانمند برشمرد و گفت: استاندار با چنین شاخصه‌هایی، مدیران کارآمد منصوب خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha