دفتر خدمات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی فراجا در فارس افتتاح شد

شیراز - ایرنا - دفتر ویژه خدمات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی فراجا در استان فارس روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان اطلاعات فراجا، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و استاندار فارس در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در این آیین گفت: این دفتر با هدف تسریع و تسهیل ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی، کاهش بوروکراسی اداری و حذف مرحله مراجعه حضوری به تهران، در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان راه‌اندازی شده است.

ایوب فرامرزی افزود: با راه‌اندازی این ظرفیت در استان، تمام خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی و بستگان درجه یک، کارشناسان و مدیران آنها و فعالان اقتصادی خارجی، تمدید روادید، خروج و مراجعت که از سوی نیروی انتظامی ارائه می‌شود توسط این دفتر در مرکز استان فارس ارائه می شود.

وی ادامه داد: البته پوشش خدمات ویژه دفتر فراجا برای سرمایه‌گذاران خارجی مستلزم ارائه تاییدیه‌ای مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذار خارجی از یک منبع معتبر و موثق است و سرمایه‌گذاران داخلی که دارای کارکنان خارجی هستند نیز با هدف ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و استان شامل این خدمات خواهند شد.

بر اساس این گزارش با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس و حجم درخواست‌های سرمایه‌گذاران خارجی در این استان، درخواست ایجاد این دفتر در مرکز استان فارس مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

استان فارس پس از تهران، خراسان رضوی و قم، چهارمین استانی است که به این ظرفیت دست یافته و با راه‌اندازی دفتر خدمات ویژه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی فراجا در شیراز، مسیر ارائه خدمات به ویژه در زمینه اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی در استان فارس تسهیل و تسریع شده و سرمایه‌گذاران دیگر ملزم به مراجعه به تهران و گذراندن برخی مراحل بوروکراسی‌های اداری در مرکز کشور برای دریافت خدمات نخواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha