آتش سوزی ارتفاعات کوه سفید لنده پس از سه روز مهار شد

یاسوج- ایرنا- آتش سوزی گسترده که از روز سه شنبه هفته جاری در عرصه های طبیعی و جنگل های کوه سفید لنده و بخشی از ارتفاعات کوه سمر شهرستان کهگیلویه آغاز شده بود پس از سه روز و تلاش نیروهای مردمی و امدادی و منابع طبیعی صبح امروز پنجشنبه به طور کامل مهار شد.

خسرو محمدی مدیر منابع طبیعی لنده در این زمینه گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات در شرق کوه سفید از توابع این شهرستان با تلاش بی وقفه نیروهای مردمی و امدادی و به رغم محدودیت ها و فقر امکانات و تجهیزات مهار شده است و پایش نهایی در حال انجام است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان لنده تصریح کرد: علت آتش سوزی و میزان خسارت در دست بررسی است.

محمد ظاهر آخش بخشدار مرکزی شهرستان لنده نیز میزان خسارت این آتش سوزی را حدود ۱۵ هکتار مرتع و جنگل اعلام کرد.

کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارند که سال زراعی و پربارش جاری، وجود انبوه علف های هرز در زمین های کشاورزی، مراتع و جنگل ها، بستر را برای وقوع آتش سوزی های گسترده با کمترین سهل انگاری کشاورزان در فصل برداشت و آتش زدن کاه و کلش فراهم کرده که با توجه به در پیش بودن آغاز برداشت محصولات زراعی نیاز است در این زمینه اقدام های فرهنگی و اطلاع رسانی پیشگیرانه صورت گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha