آتش سوزی در ارتفاعات کوه سفید کهگیلویه تحت کنترل است

یاسوج -ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سفید در شرق کوه سفید از توابع شهرستان لنده در استان تحت کنترل است.

سعید جاویدبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات مهار آتش اکنون در ۲نقطه باقی مانده در حال انجام است و در بقیه نقاط مهار شده است.

وی عنوان کرد:شعله های آتش در عرصه های طبیعی ارتفاعات کوه سمر که پیش از ظهر روز سه شنبه نوزدهم شهریورماه روشن شده بود تاکنون چندین بار مهار شده اما وزش باد و سقوط کنده های آتش به پایین دست منجر به فوران دوباره آن می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود علف‌زارهای خشک و سختگذر بودن منطقه سبب طولانی شدن مدت زمان مهار آتش شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیشترین گستره این آتش سوزی در بخش مراتع بوده است اما جنگل ها هم از حادثه یاد شده خسارت دیده اند.

جاویدبخت تاکید کرد: وسعت عرصه های طبیعی خسارت دیده از آتش سوزی ارتفاعات سمر پس از مهار کامل آن و برآورد از سوی کارشناسان منابع طبیعی اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: علت آتش سوزی ارتفاعات کوه سمر در دست بررسی است اما ۹۰درصد از آتش سوزی های امسال جنگل ها و مراتع استان عوامل انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی تاکید کرد: روز گذشته یک آتش سوزی در ارتفاعات غربی کوه سفید از توابع شهرستان لنده مهار شد.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه به علت نامعلومی روشن شده بود.

شهرستان لنده دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این سطح ۵۳ هزار هکتار جنگل و ۳۲ هزار هکتار مرتع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha