ترافیک در محورهای مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری نیمه‌سنگین است
عکس آرشیوی است

شهرکرد - ایرنا - رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تعطیلات آخر هفته و حضور مسافران و گردشگران در استان ترافیک در محورهای مناطق تفریحی و گردشگری از جمله حاشیه زاینده‌رود و مسیرهای منتهی به شهرستان کوهرنگ این استان نیمه‌سنگین است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش مسافرت‌ها به سمت چهارمحال و بختیاری و حضور مسافران از نقاط کشور در این استان انتظار می‌رود به مرور تا پایان روز جمعه حجم ترافیک در محورهای ارتباطی این استان سنگین شود.

وی اظهار داشت: از روز چهارشنبه تاکنون حادثه ترافیکی منجر به فوت و یا جرحی در محورهای مختلف استان گزارش نشده است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به حجم مسافرت‌ها در روزهای پایانی تابستان آمارها نشان می‌دهد ۶۰ درصد تصادف‌ها در استان جرحی و واژگونی بوده است.

بیشتر بخوانید:

۸۰ درصد تصادف‌های چهارمحال و بختیاری بر اثر عوامل انسانی است

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های چهارمحال و بختیاری ۲ طرفه، کوهستانی و پرپیچ و خم است تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی خطر تصادف‌ رخ به رخ و انحراف از جاده را به دنبال دارد.

نوربخش تاکید کرد: مسافران و رانندگان در روزهای باقیمانده از تعطیلات تابستانی ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

در سالجاری خودروهای سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha