۸۰ درصد تصادف‌های چهارمحال و بختیاری بر اثر عوامل انسانی است

شهرکرد – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد تصادف‌های این استان در اثر بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عوامل انسانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز دوشنبه در نشست کمیته کاهش تصادف‌های چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود اینکه برخی از جاده‌های ارتباطی استان چهارخطه شده اما در همان جاده‌ها نیز تصادف‌های خطرناکی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت رعایت ضوابط و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از بروز حوادث خطرساز تاکید کرد.

افزایش ۲۵درصدی تصادف‌های جرحی

رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی آمار حوادث رانندگی در تابستان امسال بیانگر کاهش ۱۰ درصدی تصادف‌های فوتی و افزایش ۲۵ درصدی تصادف‌های جرحی است.

سید غلامعلی نوربخش افزود: ساعت اوج تصادف‌ها بین ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعداز ظهر گزارش شده و ۶۰ درصد حوادث‌ رانندگی تابستان امسال از نوع خروج از جاده و واژگونی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی اظهار داشت: بیشتر تصادف‌های استان به دلیل سفرهای تابستانی به صورت دسته جمعی و خانوادگی گزارش شده است.

رییس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به روزهای پایانی طرح تابستانی پلیس‌راه اضافه کرد: اوج سفرهای تابستانی شهریور امسال مصادف با بازگشت زائرین اربعین و تعطیلات پایان ماه صفر است که برای پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای به همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی مسوول و مردم نیاز است.

وی یادآور شد: با توجه به گرمای هوا بیشتر مسافران چهارمحال و بختیاری در این بازه زمانی از استان‌های خوزستان، بوشهر، بندرعباس و یزد هستند.

نوربخش گفت: مردم با رعایت نکات ایمنی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تصادفات خطرساز پلیس را همراهی کنند.

رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین حوادث جاده‌ای استان در محور ارتباطی ترانزیتی بروجن – لردگان و شهرکرد ثبت شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین حوادث جاده‌ای در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها به وقوع می‌پیوندد به همین دلیل رانندگان باید پس از ۲ تا سه ساعت رانندگی یک ربع استراحت داشته باشند.

نوربخش گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در روزهای پایانی فصل تابستان انتظار می‌رود یگان‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همانند تعطیلات نوروزی پلیس‌راه را همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

در سالجاری خودروهای سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha