شناسایی ۳ هزار و ۳۰۵  فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در جنوب شرق استان تهران

ورامین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران خبر از شناسایی سه هزار و ۳۰۵  فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرستان‌های تحت پوشش خدمات آب‌رسانی این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سعید منصور بقایی اظهار داشت: روند شناسایی و قطع انشعاب غیرمجاز آب به‌صورت مستمر در جنوب شرق استان تهران ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران بابیان این مطلب که استفاده غیرمجاز از آب به لحاظ قانونی جرم و از منظر شرعی گناه محسوب می‌شود، تصریح کرد: با همکاری و مشارکت ادارات دادگستری و نیروی انتظامی نزدیک به به یکهزار و یکصد فقره از انشعابات غیرمجاز شناسایی‌شده، قطع و جمع‌آوری شد و این مهم به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی و ابعاد مختلف و وسیع مشکلات تأمین و توزیع آب، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال، افزایش مصرف مشترکین و کمبود منابع آبی، مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب از اهمیت و نقش بسزایی در تأمین و توزیع پایدار آب آشامیدنی موردنیاز مردم دارد.

این مسئول افزود: در همین راستا کشف و قطع انشعابات غیرمجاز که متأسفانه سبب هدر رفت حجم زیادی از آب آشامیدنی شبکه در کشاورزی، باغداری و دامداری می‌شوند به‌صورت منسجم و مستمر ادامه دارد.

بقایی بابیان این مطلب که با هماهنگی‌های انجام‌شده با نهادهای قضایی و انتظامی اقدامات مؤثر و مثمر ثمری جهت شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز شد، اضافه کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده و با پایش شبانه‌روزی اکیپ‌های حافظت از تأسیسات آب‌رسانی در امورات وادارات تابعه، در پنج‌ماه امسال در چهار شهرستان ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک سه هزار و ۳۰۵ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و به‌ویژه روستایی شناسایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha