۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۶
کد خبر: 85594722
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی هفته وحدت در قشم تدوین شد

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با اعلام تدوین‌ ‎۱۲ برنامه فرهنگی و بصیرتی ویژه بزرگداشت هفته وحدت (۹ تا ۱۷ ربیع الاول) برابر با ۲۳ تا ۳۱ شهریور ماه برای اجرا و برگزاری در سراسر بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گفت: از این برنامه‌ها ۲ مورد نشست علمی و ۱۰ مورد هم برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی و همایش نخبگانی علمای شیعه و اهل سنت است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برگزاری نشست های علمی موانع وحدت و سبک زندگی وحدت آفرین پیامبر اکرم(ص) و نیز جشن های هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) در مساجد و محلات شیعه و اهل سنت نشین این جزیره از جمله بلال شهر درگهان، جامع شهر طبل، جامع اهل سنت شهر قشم، حضرت خدیجه(س) روستای سلخ و مسجد النبی(ص) شهر قشم از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هفته بزرگداشت وحدت در این جزیره است.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت این ایام فرخنده همایش های «تبیین شاخصه های وحدت تمدن‌ساز و تجلیل از منادیان وحدت» در دانشگاه آزاد اسلامی قشم، «وحدت و مقاومت» در مسجد جامع روستای سرریگ جزیره قشم، «وحدت و زنان مقاومت» و نیز مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول(ص) در شهر قشم، همچنین شب شعر در سالن فرهنگسرای شهرداری شهر رمکان برگزار می شود.

امام جمعه قشم توضیح داد: این برنامه ها با مشارکت و همراهی امامان جمعه شیعه و اهل سنت، اداره تبلیغات اسلامی، سازمان منطقه آزاد، فرمانداری، شهرداری، دانشگاه آزاد اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی و همکاری ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha