۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85595149
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: پایه های اصلی اتحاد و محبت بشر نبوت و امامت است

قشم- ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه پایه های اصلی اتحاد و محبت بشر نبوت و امامت است، گفت: پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاکش کانون و محور اصلی حفظ و تقویت وحدت مسلمانان جهان هستند و هر مسلمانی که خود را پیرو راستین پیامبر و اهل بیت ایشان می داند باید نسبت به وحدت مسلمانان توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تبریک فرا رسیدن نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد بسیار یکی از توانمند ترین عوامل رشد جامعه دینی مسلمان به شمار می رود.

وی به وظایف مسلمانان در روز نهم ربیع الاول اشاره و اهم آنها را افزایش شناخت و معرفت به حضرت ولی عصر(عج)، انس با آن حضرت و تبیین وظایف و تکالیف مردم در عصر غیبت ذکر کرد.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه یکی از بزرگ ترین آداب اسلامی «علم آموزی» و «دانش پروری» است به همه قشموندان توصیه کرد که در آستانه سال تحصیلی جدید نیازمندان در راه علم آموزی و دانش آموزان بی بضاعت این جزیره را حمایت و از آنان دستگیری کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی در آستانه سالروز میلاد پیامبرخاتم(ص) و هفته وحدت اضافه کرد: هفته وحدت راهکار عملی و موثر برای چنگ زدن به ریسمان الهی، همبستگی و وحدت بیشتر بین امت های مسلمان است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت امسال پر اهمیت تر از همه سال ها است و علت آن هم مسئله مردم مظلوم و مسلمان غزه است، گفت: هفته وحدت امسال رنگ و بوی مقاومت دارد.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به اینکه امروز در دنیا چه کسانی فریاد اتحاد مسلمان را می زنند و دنبال وحدت آنان هستند، بیان کرد: امروز فریاد اتحاد مسلمین از زبان ملت بزرگ ایران و رهبران جامعه اسلامی بلند شده و آنان پرچم دار این اتحاد هستند چرا که آنان به خوبی می دانند که تنها رمز پیروزی و عزت مسلمانان مقابل دشمن حفظ وحدت و اتحاد است.

وی افزود: بی گمان وحدت و تفرقه ۲ سویه حق و باطل هستند، وحدت و فریاد اتحاد حق است و زبان تفرقه، محور تباهی است.

به گزارش ایرنا، هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است، ‌پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود.

روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامدها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

منشا این اقدام برپایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام(ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این ۲ روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم(ص) ابراز می دارند.

همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند.

این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسایل عمده اختلافی بیندیشند و راه های وحدت و اتفاق را جست و جو کنند نه اینکه بکوشند تا نقاط اختلاف را از لابه لای کتاب ها و از گذشته تاریخ متلاطم که حاوی برخوردها و تضادها است، بیرون بکشند و هر مساله جزیی را بزرگ نمایی کنند زیرا که این راه امت اسلامی را متفرق تر و در برابر دشمنان ناتوان تر می کند.

امام خمینی(ره) که از روز نخست پایه دعوت و نهضت خود را بر وحدت ملت ایران و امت اسلام بنا نهاد و همواره در پی یافتن راه های وحدت بود با این ابتکار به همگان درس داد تا ما از او تعلیم بگیریم.

جا دارد به بهانه هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، ویژگی‌ های پیامبر اعظم(ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ سازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha