کرملین: مشاور نخست‌وزیر هند حامل هیچ پیامی از سوی زلنسکی برای پوتین نبود

تهران- ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در اظهاراتی با اشاره به سفر آجیت دوال مشاور نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در امور امنیت ملی به روسیه برای شرکت در نشست مقامات عالیرتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس، تاکید کرد: مشاور نخست‌وزیر هند حامل هیچ پیامی از سوی ولودیمیر زلنسکی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور (روسیه) نبود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف با بیان اینکه شخصاً در محل انجام مذاکرات صورت گرفته میان پوتین و دوال حضور داشته است، اظهار کرد: مذاکرات بسیار محدودی میان رئیس جمهور روسیه و مشاور نخست‌وزیر هند در امور امنیت ملی انجام شد.

سخنگوی کرملین همچنین با اشاره به اینکه دوال در جریان این مذکرات، پوتین را در جریان تماس‌های مودی با مقام‌های اوکراینی در کی‌یف گذاشت، افزود: مشاور نخست‌وزیر هند در امور امنیت ملی، پوتین را از رویکرد مودی در قبال حل و فصل درگیری در اوکراین مطلع کرد اما حامل هیچ پیامی از سوی زلنسکی برای وی نبود.

به گزارش ایرنا، نشست مقامات عالیرتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس روز چهارشنبه با حضور علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

علاوه بر ایران، مقامات برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس در این نشست سه‌ روزه شرکت کردند.

این اجلاس روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha