۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85594909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش پراکنده باران در زنجان پیش بینی شد

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبر: 85594909
بارش پراکنده باران در زنجان پیش بینی شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی‌ها با نفوذ سامانه همرفتی، بارش پراکنده و رگبار محلی در مناطق مختلف به ویژه ارتفاعات استان پیش بینی شد.

ارسطو محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان امروز صاف پیش بینی می شود که در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی بعدازظهر امروز تا اواخر روز شنبه با عبور امواج ضعیفی از منطقه رشد ابر، افزایش موقت سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید و رگبار محلی باران و رعدوبرق در برخی مناطق استان انتظار می رود که در این خصوص هشدار زرد هواشناسی نیز صادر شده است.

این کارشناس ادامه داد: روز یکشنبه شرایط جوی پایدارتر خواهد بود ولی همچنان احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوا از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده به صورت موقت کاهشی خواهد شد، اظهار داشت: پس از این مدت دماها به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته گرماب در شهرستان خدابنده با دمای ۱۰ درجه و ماهنشان با ۳۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط هواشناسی استان بودند.

این کارشناس گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۵ و ۳۳ درجه بالای صفر بوده است.

به گفته وی، دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری ندارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha