امام جمعه زاهدان: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه گفت: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند، اگر ما شوکت اسلام را می‌خواهیم باید این وحدت را حفظ و تقویت کنیم و از همه ظرفیت‌ها در این جهت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان شهادت چند تن از مرزبانان غیور سیستان و بلوچستان در روز گذشته را تسلیت گفت و عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال دعاهای امام سجاد(ع) در حق مرزداران و مرزبانان را مستجاب نماید و به ما توفیق انجام وظیفه در برابر آن‌ها را عنایت کند.

وی افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی به فرمان خداوند و بر محوریت پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ماه محرم و صفر و ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) به پایان رسید و بنده از همه عزاداران و کسانی که در برگزاری مراسمات ایام محرم و صفر اقدام داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: طبق گزارش دریافت شده امسال مراسمات عزاداری در منطقه سیستان بسیار با شکوه برگزار شده آن هم با وجود گرمای هوا، طوفان، قطعی آب و برق که زندگی را برای مردم سخت کرده اما با این وجود مردم عزاداری را ترک نکردند و این جای تشکر ویژه دارد، در جنوب سیستان و بلوچستان و مرز میرجاوه و ریمدان حضور افراد از نقاط مختلف کشور و شیعه و اهل سنت استان حضور داشتند و پای کار میزبانی زائران بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت‌الله محامی گفت: وحدت امت اسلامی یکی از راهبردی‌ترین راهبردهایی است که خداوند متعال بر آن تاکید داشته و پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر ائمه(ع) همان مسیر را سپری کردند.

وی ادامه داد: برای اینکه وحدت مستحکم باقی بماند خداوند متعال در سطح ارتباطات فردی و در سطح اجتماعی، ملی و بین‌المللی زمینه‌های اختلاف و درگیری را نهی می‌کند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب احیای تمدین اسلامی جز با وحدت و جز با تعامل و همکاری شیعه و اهل سنت و همه مسلمانان شدنی نیست و اگر ما شوکت اسلام را می‌خواهیم باید این وحدت را حفظ و تقویت کنیم و از ظرفیت‌ها در این جهت استفاده کنیم.

وی اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع)، قرآن و بسیاری از مشترکاتی که بین مذاهب اسلامی هست و همین محرم و صفر و عزاداری برای امام حسین(ع) از مشترکات شیعه و اهل سنت است و همه مسلمانان ارادتمند او هستند و مناسبت‌های دیگر مثل عید فطر، عید قربان، عید غدیر و دیگر مناسبت‌های ملی هم از محورهای وحدت هستند و در همه این‌ها همه دیدگاه‌ها و جناح‌ها باید به دنبال اجرای مراسم و برنامه‌های مردمی باشیم و وحدت خود را تقویت کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: اهمیت این جهت را این تلاش دشمنان در طول تاریخ جهت خدشه وارد کردن به وحدت در می‌یابیم و به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری هستند و در عصر خودمان مصادیق کار را می‌بینیم و نشان دهنده اهمیت این نکته در پیشرفت ما است.

وی گفت: همه باید هوشیار باشیم حرف زدن و عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که وحدت امت اسلامی را تضعیف کند و این بهانه‌های تضعیف تنها بحث مذهب و شیعه و سنی نیست گاهی بهانه قومیت و گاهی بهانه حزب و جناح‌های سیاسی است، شیطان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند و هر قوم و مذهبی باید با یکدیگر متحد و منسجم باشند و آمار بالای درگیری‌های طایفه‌ای، قتل گروگانگیری و درگیری در استان ما شایسته امت محمدی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha