تلاش برای مهار آتش سوزی منطقه کوشک و سیاهکل ایوان + فیلم

ایلام - ایرنا - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه علت آتش سوزی جنگل های استان ایلام خطای انسانی است، گفت: تلاش ها همچنان برای مهار این آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه کوشک ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، «مجید بیگلریان» عصر جمعه با بیان اینکه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی منطقه تنگه کوشک، سرخگیری و ارتفاعات سیاهکل از توابع شهرستان ایوان از دیروز آغاز شده، افزود: با وجود حضور و تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و سایر نیروهای اداری و بویژه مردمی آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به بازدید میدانی امروز، آتش سوزی در جنگل‌های تنگه کوشک و سرخگیر مهار شده ولی در ارتفاعات سیاه گل همچنان به علت تراکم مراتع و پوشش گیاهی و وزش باد شدید و با باوجود سخت گذر بودن همچنان ادامه دارد.

بیگلریان تصریح کرد: بخش هایی از منطقه آتش سوزی به طور کامل مهار شده اما به دلیل باد شدید، آتش مجدد شعله‌ور می شود که این موضوع کار را برای نیروهای اطفای حریق در منطقه سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توانایی نیروهای اطفا حریق و خستگی شدید، درخواست اعزام بالگرد از سازمان مدیریت بحران کشور شده که تا ساعات دیگر عملیات آبپاشی توسط بالگرد انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام علت آتش‌سوزی‌ها را خطای انسانی عنوان کرد و گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد سهل انگاری طبیعت گردان ، شکارچیان غیرمجاز و عوامل دیگر عامل اصلی بروز آتش سوزی است.

به گزارش ایرنا، مناطق دچار آتش سوزی رویشگاه درختان بلوط، بنه، زال زالک و درختچه های ارزشمند بوده که دچار آسیب شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha