مدیرکل بحران ایلام: مسئولیت تشکیل پرونده برای فداکاران خدمت بر عهده فرمانداری‌ها است

ایلام - ایرنا - اولین جلسه کارگروه استانی اجرای قانون فداکار خدمت با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان و  نمایندگان تام الااختیار ادارات دادگستری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی، هلال احمر، پزشکی قانونی و اداره کل منابع طبیعی به عنوان دستگاه مدعو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام روز شنبه در این جلسه، با تشریح قانون مدیریت بحران کشور و نحوه اجرای قانون فداکار خدمت و بهرمندی افراد دچار حادثه شده حین امدادرسانی، اظهار کرد: برابر ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور، کارکنان و داوطلبانی که در فاصله اعلام تا خاتمه شرایط اضطراری موضوع ماده ۱۱قانون مدیریت بحران چار حادثه شوند مشمول قانون فداکار خدمت می‌شوند.

"مجید بیگلریان" تصریح کرد: افراد حادثه دیده مشمول این قانون بایستی داوطلبانه یا به درخواست سازمان‌های اعلام شده در این قانون و طبق برنامه عملیات پاسخ به بحران دستگاه‌های مرتبط که به تائید سازمان رسیده باشد، در حوادث همکاری داشته و به سبب انجام وظایف محوله شده، فوت و یا دچار آسیب دیدگی شوند.

مدیرکل بحران ایلام: مسئولیت تشکیل پرونده برای فداکاران خدمت بر عهده فرمانداری‌ها است

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی مرجع تخصصی تشخیص علت فوت یا علت و میزان آسیب دیدگی فداکار خدمت است، یادآور شد: فرمانداران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بایستی در صورت مواجهه با این گونه موارد، تمام بندهای قانونی ابلاغ شده در آئین نامه اجرایی کارگروه ماده ۲۰ را مطابقت داد و با رعایت موارد اعلامی، افراد مشمول را به این کارگروه معرفی و اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه مسئولیت و محل تشکیل پرونده برای این گونه افراد در فرمانداری‌ها سراسر استان است، گفت: افراد فداکار خدمت بعد از تائید استان و ارجاع به کشور، می‌توانند از خدماتی مانند پرداخت مستمری دایم، پرداخت دیه انسان به بازماندگان و سایر تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست مقرر شد که جلسه بعدی روز یکشنبه ۲۲ مهرماه برای بررسی پرونده‌های ارائه شده از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی که درشرایط اضطراری اتفاق افتاده است برای تایید نهایی و ارسال به سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha