۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85595510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۰ هزار تن گندم از مزارع سلسله برداشت شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبر: 85595510
افزون بر ۳۰ هزار تن گندم از مزارع سلسله برداشت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۳۰ هزار و ۲۰۹ تن گندم امسال از اراضی این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش یافته است.

روح اله حقی منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار محصول از سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم شهرستان برداشت شده است.

وی در خصوص کاهش تولید گندم افزود: پارسال بیش از ۳۳ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شده بود که علت اصلی و مهم کاهش تولید امسال، رعایت تناوب و الگوی کشت بخصوص برای دانه های روغنی کلزا می باشد.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته در شهرستان تصریح کرد: سلسله یکی از قطب های اصلی تولید کلزا در لرستان می باشد و همین مهم باعث شده است تا کشاورزان کشت این دانه روغنی و استراتژیک را در اولویت قرار دهند.

حقی منصوری در خصوص عوامل قهری کاهش تولید محصول گندم در شهرستان نیز عنوان کرد: رطوبت بالا و افزایش بارندگی ها در سال زراعی جاری باعث شیوع بیماری "زنگ زرد" اراضی زیر کشت گندم و کاهش عملکرد تولید شد.

وی باد زدگی (یک نوع بیماری قارچی مختص گندم) و عامل اقلیمی وِرس( به دلیل افزایش بادها، گندم به شکل خوابیده درآمده و نور کافی را دریافت نمی کند) را از دیگر عوامل کاهش عملکرد تولید گندم در سلسله عنوان کرد و ادامه داد: معمولا از اواسط مهر و اوایل آبان ماه کشت گندم در شهرستان آغاز می شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی سلسله بیش از ۱۲ هزار بهره بردار در این شهرستان به کشت انواع مختلف محصولات در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha