۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85595707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل شرکت ۶ تعاونی جدید در خلخال

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال از تشکیل ۶ شرکت تعاونی جدید در این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

سلمان ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت‌های توسعه و عمران در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف تجمیع منابع ، کوچک‌سازی دولت، رونق اقتصادی مناطق، حل مشکل بیکاری، افزایش اعتماد عمومی به بخش تعاون و ورود عامه مردم به بخش تعاون راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برخلاف سایر تعاونی‌های تشکیل شده در بخش‌های مختلف، فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران شهرستان‌ها بسیار گسترده بوده و محدودیتی برای عضویت افراد با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال با بیان اینکه محدودیت و شرایط سنی خاصی برای عضویت در این تعاونی وجود ندارد، اضافه کرد: عضویت در سایر تعاونی‌ها نیز مانع از عضویت در این تعاونی نیست و در صورتی که افراد به هر دلیل شرایط عضویت در آن را نداشته باشند، می‌توانند به صورت مشارکتی و سهامداری در این تعاونی‌ها فعالیت کنند.

ستاری با اشاره به گسترده بودن دامنه فعالیت‌های این تعاونی در مقایسه با تعاونی‌های دیگر ادامه داد: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی و با ترک تشریفات، برخورداری از انواع معافیت‌های مالی و تعداد بالای اعضای آن از جمله مزایای شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان خلخال است.

۵۵ درصد از تعاونی‌های شهرستان خلخال فعال هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال همچنین گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از تعاونی‌های تشکیل شده این شهرستان فعال است و ۴۵ درصد شرکت‌های تعاونی نیز راکد و تعطیل شده و یا از چرخه کار و تولید خارج شده‌اند.

وی یادآورشد: از مجموع ۴۵۰ تعاونی این شهرستان ۲۵۰ تعاونی فعال و ۲۰۰ تعاونی هم به‌دلایل مختلف غیرفعال، متوقف و تعطیل شده‌اند.

ستاری همچنین از عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در تعاونی‌های این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین تسهیلات اعتباری کم‌بهره بانک توسعه تعاون خلخال به تعاونی‌های فعال شهرستان پرداخت می‌شود.

ستاری در ادامه تامین مواد اولیه ، اختلاف در مدیریت تعاونی‌ها، تامین سرمایه در گردش، تورم بازار و افزایش هزینه دستمزد را از چالش‌های پیش روی تعاونی‌ها برشمرد.

ستاری با بیان اینکه ملاک داشتن شغل پایدار برای افراد شاغل در ادارات دولتی استمرار حقوق ماهانه و داشتن بیمه و همچنین بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین در سطح واحدهای کارگری است، اظهار کرد: از مجموع ۸۶ هزار نفر جمعیت این شهرستان ۲۲ هزار نفر شاغل و بیمه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha