ایران میزبان المپیاد جهانی برخط ترکیبات شد

تهران - ایرنا - رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: امسال ایران میزبان المپیاد بر خط ترکیبات (ترکیبی از فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی) است و طراحی سوال و تصحیح پاسخ‌ها را نیز بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سید رضا حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال در ۶ المپیاد جهانی زیست شناسی، کامپیوتر، ریاضی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، فیزیک و شیمی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شرکت کردیم.

وی افزود: در ۵ المپیاد اصلی یعنی نجوم و اختر فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی و کامپیوتر توانستیم رتبه سوم در دنیا را کسب کنیم، در این محاسبه المپیاد فیزیک را محاسبه نکردیم چرا که ما میزبان بودیم و نخواستیم سوگیری ایجاد شود.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه در المپیاد نجوم توانستیم رتبه اول را بدست آوریم، ادامه داد: خانم دشتی تنها دانش آموز دختری است که در المپیاد نجوم جهان نشان طلا کسب کرده است.

کسب ۲۲ نشان رنگارنگ در المپیادهای علمی

وی خاطرنشان کرد: ایران با ۱۰ نشان طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز بدون احتساب المپیاد فیزیک رتبه سوم را جهان کسب کرده است.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان یادآور شد: ایران امسال میزبان برگزاری المپیاد جهانی فیزیک بود و بعد از ۸ سال توانستیم، نشان طلا را کسب کنیم.

حسینی عنوان کرد: آبان امسال میزبان المپیاد جهانی ترکیبیات هستیم که ترکیبی از فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی است و این المپیاد به صورت آنلاین برگزار می‌شود که بیش از ۵۰ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند.

چرا دانش آموزان نخبه ترجیح می دهند وارد المپیاد نشوند؟

وی درباره تاثیر امتحانات نهایی بر دانش آموزان المپیادی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که وارد المپیاد می‌شوند از پایه هشتم درگیر روند المپیاد می‌شوند و این دانش‌آموزان المپیادی باید کتاب‌های خاص دانشگاهی را مطالعه کنند بنابراین اگر تمرکز را بر امتحانات نهایی بگذارند، دیگر نمی‌توانند به درستی بر المپیاد تمرکز کنند و از سوی دیگر آنها مطمئن هم نیستند که مدال طلا را برای معافیت از کنکور بدست می‌آورند یا خیر، به همین دلیل ترجیح می‌دهند که وارد المپیاد نشوند.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان ادامه داد: مکملی را برای المپیادی‌ها ارائه دادیم که بر این اساس، تراز پایه دوازدهم المپیادی‌ها جایگزین تراز پایه دهم و یازدهم شود چراکه در این ۲ پایه دانش‌آموزان درگیر المپیاد هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی المپیادهای جدید مانند هوش مصنوعی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی شود تا دانش‌آموزان بتوانند از مزایا و معافیت کنکور بهره مند شوند.

پیشنهاد معافیت کنکور دارندگان مدال نقره و برنز جهانی

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدال‌آور طلای جهانی از کنکور معاف هستند، گفت: پیشنهاد دادیم که دارندگان مدال نقره و برنز جهانی هم برای حضور در رشته‌های علوم پایه از کنکور معاف شوند.

حسینی با بیان اینکه کشور عربستان پروژه چند میلیون دلاری را برای موفقیت در المپیادها هزینه کرده است، گفت: برخی کشورهای حوزه خلیج همچنین فارس برای کسب مدال از سایر کشورها دانش‌آموز جذب می‌کنند.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم در کنار هر مسئول کشور یک نخبه جوان المپیادی را داشته باشیم تا نخبه بتواند امور را مشاهده کند، بیاموزد و با مسائل واقعی دست و پنجه نرم کند.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha