درجه ۳۸۱ دهیاری استان اردبیل ارتقا یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: درجه ۳۸۱ دهیاری در این استان ارتقا یافته و این ارتقا در میزان تخصیص اعتبارات روستاها تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، شاهپور آذروند روز شنبه بیان کرد: دهیاری‌ها براساس سه شاخص جمعیت، وسعت و درآمد از یک تا ۶ درجه‌بندی می‌شوند و طبق مصوبه کمیسیون درجه‌بندی دهیاری‌های کشور، درجه ۳۸۱ دهیاری استان اردبیل ارتقا یافته‌ است.

وی افزود: از ۳۸۱ روستای استان اردبیل که دهیاری آن‌ها ارتقا یافته، ۸۰ روستا در شهرستان مشگین‌شهر، ۶۰ روستا در پارس‌آباد، ۵۷ روستا در کوثر، ۴۶ روستا در گرمی، ۳۹ روستا در بیله‌سوار، ۲۹ روستا در نیر، ۲۵ روستا در خلخال، ۱۴ روستا در اردبیل، ۹ روستا در انگوت، هشت روستا در اصلاندوز ، هشت روستا در سرعین و ۶ روستا در نمین قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: دهیاری‌ها در عرصه تولید، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی پایدار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری روستاها، نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

به گزارش ایرنا ، بر اساس آمارهای موجود، حدود ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر از جمعیت استان اردبیل در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

۸۷۳ دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل راه‌اندازی شده که ۴۰۷ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha