۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85596053
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست مجتمع توسعه تکنولوژی فولاد مبارکه افتتاح شد

اصفهان-ایرنا- فاز نخست مجتمع توسعه تکنولوژی فولاد مبارکه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این مجتمع با مساحت ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، روز شنبه با حضور حسین افشین به بهره‌برداری رسید.

عملیات احداث این مجتمع از اواخر اسفند ۱۴۰۲ آغاز آغاز شد و شهریور سالجاری به پایان رسید.

همچنین امروز در محل مذکور عملیات احداث گام(فاز) دوم این مجتمع در مساحت ۲ هزار و ۷۱۱ مترمربع محوطه‌سازی و یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و آغاز شد.

عملیات اجرایی این پروژه اسفند سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، محصول نرم‌افزار آنالایزور ارتعاشی فولاد مبارکه که به همت شرکت «بهین پایش صبا»، سومین دارنده تکنولوژی طراحی و ساخت سنسورهای بی‌سیم آنالیز ارتعاشی در سطح جهانی تولید شده است نیز رونمایی شد.

این پروژه در مدت ۲ سال با هزینه حدود ۵۵ میلیارد ریال با حضور چهار نفر متخصص در حوزه‌های ارتعاشات الکترونیک و نرم‌افزار با کاربرد عیب‌یابی از طریق آنالیز ارتعاشات اجرایی شده است.

فاز نخست مجتمع توسعه تکنولوژی فولاد مبارکه افتتاح شد

به گزارش ایرنا، رونمایی از سه محصول دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی و بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان استان در زمینه هوش مصنوعی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون ریاست جمهوری به اصفهان بود.

فولاد مبارکهٔ اکنون مواد اولیهٔ بیش از سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و … را تأمین می‌کند.

این شرکت هر سال بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده کردن نیاز ارزی و حضور در بازارهای جهانی و توسعهٔ آن صادر می‌کند و با توجه به اعتبار کسب شده در بازار دنیا، اکنون پتانسیل و اعتبار لازم برای صادرات محصول به بیش از ۳۸ کشور جهان را دارد.

این مجتمع که در ۷۵ کیلومتری جنوب‌ غربی شهر اصفهان، در زمینی به وسعت ۳۵ کیلومترمربع(۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید) استقرار یافته‌، دارای ظرفیت تولید سالانهٔ ۱۰٫۳ میلیون تُن انواع محصولات فولادی تخت، گرم و سرد نوردیده، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۰٫۱۸ تا ۱۶ میلی‌متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha