۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85596152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف زباله سوز ساری در پیچ و خم کمبود ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی اعتبار

ساری- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ماهانه هزینه ۱۱۵ میلیارد ریالی بابت حمل و دفن زباله در خارج از استان متقبل می شود، گفت: این درحالی است که زباله سوز ساری به دلیل کمبود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در حال حاضر متوقف شده است.

به گزارش ایرنا ، حسن احمدی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با توضیح این که طبق قانون جمع آوری و حمل زباله‌ها از وظایف شهرداری ولی محل دفن زباله باید از سوی وزارت کشور و استانداری ها تعیین تکلیف شود، افزود: از آن جایی که طرح زباله سوز به دلایلی با تاخیر ۱۰ ساله مواجه شد و سهم ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت در سال ۱۳۹۰ امروز به پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است ، اکنون دولت زیر بار تامین باقی مانده اعتبار نمی رود.

وی با اظهار این شرکت چینی زباله سوز که تعهد تامین تجهیزات زباله سوز ساری با قرار داد حدود ۳۰ میلیون دلاری هنوز کامل نشده است ، ادامه داد: البته اکنون تا ۹۵ درصد تجهیزات وارد و در محل زباله سوز نصب شده است.

وی با ذکر این نکته که دلیل اصلی توقف زباله سوز محوطه سازی و ایجاد آب ، برق و گاز است، گفت: اگر اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی این طرح تامین شود ، این طرح مهم به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی با بیان اینکه شهرداری ساری پارسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای جمع آوری و حمل زباله‌ها پرداخت کرده است ، گفت: هزینه ماهانه شهرداری مرکز مازندران حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری سال ۱۳۸۸ شروع شد تا بار گزاف حمل چندین دهه ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود.

زباله‌های شهر ساری سالهاست که به منطقه کوهستانی پشتکوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است.

پرونده نیروگاه زباله‌سوز ساری که سال‌هاست با وجود وعده‌های مکرر بسته نشده حالا با دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای تامین اعتبارات مورد نیاز و ماموریت دادن به معاون اجرایی رئیس دولت سیزدهم برای نظارت پرونده و پیگیری طرح، وارد مرحله جدیدی شده که شاید به پایان خوشی برای این طرح بینجامد.

تمامی نیروهای مازاد شهرداری ساری قرارداد کارگری دارند

عضو شورای شهر ساری یکی از مهمترین چالش های شهرداری را جذب بی رویه و بی حساب و کتاب نیرو دانست و افزود:این که شهرداری نیروی مازاد دارد شکی نیست اما اخراج این نیروها تبعات اجتماعی دارد و معتقدم می توانیم با مدیریت صحیح از این نیروها استفاده کرد.

احمدی با توضیح این که همه این نیروها به صورت شرکتی در قالب انجام فعالیت غیر اداری به خصوص« رفت و روب » جذب شدند، ادامه داد: ولی اکنون تقریبا کمتر از ۱۰ درصد از حدود سه هزار و ۲۰۰ نیرو مازاد در این بخش به کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری دارای ۹۴۹ پست سازمانی و ۷۰۰ نیروی شرکتی دارد، بیان داشت: در حالی که شهرداری ماهانه درآمد بسیار خوبی دارد اما ۵۰۰ میلیارد ریال از درآمد ماهیانه شهرداری برای پرداخت حقوق نیروهای مازاد هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات نیروی مازاد در شهرداری ساری سبب شد تا هر ماه به بدهی تامین اجتماعی اضافه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ساری بیان داشت: در حال حاضر شهرداری مرکز استان ۶ هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی مازندران بدهکار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha