۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85596166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممنوعیت فروش قرص برنج در لرستان

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85596166
ممنوعیت فروش قرص برنج در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: فروش قرص برنح در عطاری ها و مراکز فروش سموم و آفت کش ها ممنوع است.

به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از خودکشی با قرص برنج؛ سموم و آفت‌کش‌ها اظهار داشت: در راستای پیشگیری از فروش و مصرف قرص فسفید آلومینیوم (قرص برنج) نیروهای بهداشتی با همکاری ادارات مرتبط به گشت‌های بازرسی مشترک، از عطاری‌ها و مراکز فروش سموم و آفت‌کش‌ها در سطح استان اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف در راستای تحقق پیشگیری از خودکشی، بیان کرد: در این زمینه نهادهای نظامی و انتظامی نیز باید پای کار بیایند تا بتوانیم جلوی فروش داروها، سموم و آفت کش‌های ممنوع و غیرمجاز مانند قرص برنج را بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه از ارائه خدمات رایگان سلامت روان به اقدام کنندگان به خودکشی خبر داد و گفت: در اکثر مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان، خدمات غربالگری، مشاوره، بیماریابی، ویزیت، تشخیص، درمان و مراقبت رایگان در حوزه سلامت روان به صورت کاملا رایگان به عموم مردم ارائه می‌شود.

کوشکی به لزوم آگاه‌سازی افراد جامعه در این راستا تاکید کرد و اظهار داشت: سه اقدام اساسی شامل آموزش و اطلاع رسانی، نظارت و گشت‌های مشترک و نحوه برخورد با متخلفان توسط نیروهای نظارتی و امنیتی با فروشندگان قرص برنج باید صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha