۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85592616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی و کنترل "اچ آی وی" در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شاخص شناسایی و وصل به درمان در برنامه کنترل عفونت اچ آی وی (HIV) در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز سه شنبه در جلسه استراتژیک کنترل عفونت HIV در محل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: مهمترین هدف اجرای برنامه استراتژیک عفونت HIV، شناسایی بیماران مبتلا و کنترل آن است که ۱۸ سازمان و اداره استان در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

وی بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای به ثمر رسیدن اهداف این برنامه تاکید کرد و گفت: کنترل عفونت HIV، مشارکت همگانی را می طلبد و همه سازمان ها و شرکای برنامه باید در این رابطه وظایف خود را انجام دهند.

وی از فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در لرستان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز در تمام شهرستان های استان به جز سپیددشت، رومشکان و چگنی فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تمامی خدمات این مراکز از جمله مراکز مشاوره در خصوص عفونت و آزمایش تشخیص سریع HIV، برای داوطلبان و عموم مردم به صورت رایگان انجام خواهد شد.

کوشکی بیان کرد: در صورت شناسایی بیمار مبتلا به این عفونت، خدمات درمانی شامل ویزیت پزشک، توزیع دارو و تست‌های آزمایشگاهی نیز رایگان خواهد بود.

HIV ویروسی است که در مرحله پیشرفته خود می‌تواند منجر به بروز بیماری ایدز در بدن شود، به زبان ساده‌تر مرحله سوم ابتلا به ویروس HIV بیماری ایدز نام دارد بنابراین فردی که آزمایش HIV وی مثبت می‌شود، هنوز بیماری ایدز ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha