پاکستان تحریم‌های آمریکا علیه برنامه‌های موشکی خود را مغرضانه و سیاسی دانست

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان در واکنش به اقدام اخیر ایالات متحده در تحریم‌ برخی از شرکت‌ها و اتباع چینی به اتهام تامین اقلام مرتبط با برنامه‌های موشکی اسلام‌آباد، اعلام کرد: این اقدام واشنگتن بیانگر رویکرد دوگانه آن در قبال رژیم‌های جهانی عدم اشاعه است و پاکستان آن را مغرضانه با انگیزه‌های سیاسی تلقی می‌کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا سخنگوی این وزارتخانه روز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های تجاری به اتهام ارتباط با برنامه موشک‌های بالستیک پاکستان، یک اقدام مغرضانه و با انگیزه سیاسی است.

در این بیانیه آمده است: فهرست‌های مشابهی از نهادهای تجاری نیز در گذشته صرفاً بر اساس سوء ظن هدف تحریم قرار گرفت درحالی که هیچ اقلامی تحت هیچ رژیم کنترل صادراتی فهرست نشده اند و در عین حال تحت مقررات گسترده و همه جانبه حساس تلقی می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتقاد صریح از نگاه دوگانه ایالات متحده آمریکا در بحث رژیم جهانی عدم اشاعه، اظهار داشت: برخی از کشورها، در حالی که ادعا می کنند پایبندی جدی به هنجارهای منع گسترش سلاح های هسته ای دارند، به راحتی الزامات مجوز برای فناوری های پیشرفته نظامی را به کشورهای مورد علاقه خود لغو کرده اند.

وی تاکید کرد: چنین استانداردهای دوگانه و شیوه های تبعیض آمیز اعتبار رژیم های جهانی منع اشاعه را تضعیف کرده و ضمن افزایش فقدان تقارن نظامی، صلح و امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

براساس این گزارش، هفته گذشته آمریکا بار دیگر همکاری‌های نظامی پکن و اسلام‌آباد را هدف گرفت و به همین بهانه برنامه‌های موشکی پاکستان را تحریم‌ کرد.

در اردیبشهت ماه امسال‌ نیز ایالات متحده در اقدامی مشابه سه شرکت مستقر در چین را به بهانه تامین اقلام قابل استفاده در موشک‌های دوربرد پاکستان هدف تحریم قرار داد.

پاکستان همواره تاکید کرده است که فعالیت‌های این کشور در زمینه تولید تسلیحات نظامی شامل انواع موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای، کاملا مشخص بوده و این کشور مرتکب خطایی در این مسیر نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha