۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85598494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفر هیات آمریکایی به پاکستان زیر سایه مخالفت اسلام‌آباد با سیاست تحریمی واشنگتن

اسلام‌آباد - ایرنا - هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا طی سفر به پاکستان با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند، این درحالی است که اسلام‌آباد اخیرا تحریم شرکت‌های چینی از سوی واشنگتن به اتهام همکاری با برنامه‌های موشکی اسلام‌آباد را رد و به رویکردهای مغرضانه ایالات متحده اعتراض کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، جان بس معاون وزیر امور خارجه و الیزابت هورست جانشین دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در اسلام‌آباد با سناتور محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کردند.

سفر این هیات آمریکایی به اسلام‌آباد تنها دو روز پس از واکنش تند پاکستان به اتهام واشنگتن علیه شرکت‌های فنی و تحقیقاتی چین و تحریم آنان به اتهام مشارکت مخفیانه در برنامه‌های موشکی اسلام‌آباد صورت می گیرد. وزیر دفاع پاکستان نیز اخیرا رویکرد دوگانه آمریکا در قبال همکاری‌های تجاری کشورها با ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اواسط تیرماه امسال نیز دولت پاکستان برای دومین بار در سال جاری میلادی ضمن رد گزارش آمریکا درباره آزادی مذهبی، آن را مغایر حقایق زمینی و اقدام سلیقه‌ای علیه کشورها دانست.

براساس این گزارش، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مقام‌های آمریکایی بر آنچه وی اهمیت روابط سازنده بین دو کشور خواند، تاکید کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: طرفین پیرامون مناسبات دو جانبه و همکاری‌های جاری در حوزه‌های مختلف تبادل نظر کردند.

اسلام‌آباد به خاطر روابط نزدیک و راهبردی خود با پکن، با فشارهای آشکار و پنهان آمریکا به عنوان رقیب چین مواجه است. دولتمردان پاکستانی از طرفی از روابط راهبردی واشنگتن با دهلی‌نو نیز خرسند نیستند.

پاکستان و هند دو رقیب سنتی و اتمی جنوب آسیا به ترتیب روابط قوی با چین و آمریکا دارند و همزمان با گسترش این تعاملات، قدرت خود را به رخ یکدیگر می‌کشند.

اواسط مرداد امسال شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با اذعان به تداوم پیچیدگی در روابط با آمریکا و تاکید بر لزوم ترمیم این مناسبات پر فراز و نشیب، خطاب به واشنگتن گفت: روابط پاکستان با چین را هرگز فدای روابط با دیگران نمی‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha